دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 13:39

دانشجوی واحد ایلام برنده مقام اول شعر دانشگاهیان ایران شد

یاسر بابایی، نویسنده و شاعر ایلامی و دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، برنده مقام اول شعر در دومین جشنواره کشوری شعر رضوی دانشگاهیان ایران شد.
کد خبر : 43881

به گزارش خبرنگار آنا، در دومین جشنواره شعر دانشگاهیان ایران که در بخش‌های مختلف مثنوی، غزل، قطعه ادبی، شعر سپید و قصیده و بخش ویژه شعر رضوی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و با همکاری بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد، یاسر بابایی، شاعر و نویسنده ایلامی توانست در بخش مثنوی مقام اول را به دست بیاورد.


وی گفت: مثنوی ارائه شده من در این جشنواره، قطعه کوتاهی از یک مثنوی مهدوی بلند به نام انتظار و منتظَر می باشد که در سال ۸۷ سروده شده است.


بابایی گفت: هفتصد بیت از این مثنوی مهدوی اختصاص به بحث تاریخی، تولد و اوضاع و احوال زمان غیبت صغری دارد و مابقی آن، مغازله عاشقانه یک منتظر با حضرت مهدی (عج) در قالب مثنوی است.



نفر اول بخش مثنوی شعر رضوی دانشگاهیان کشور گفت: می‌توان با برگزاری مسابقات ماهیانه بین دانشگاهی تحول خوبی در شعر دانشگاهی با مضامین آیینی ایجاد کرد.


یاسر بابایی در مورد گسترش شعر در فضای دانشگاه تصریح کرد: می‌توان با ایجاد انگیزه در دانشگاه‌ها و برگزاری مسابقات ماهیانه بین دانشگاهی تحول خوبی در شعر دانشگاهی و استان ایلام اجرا کرد چرا که استان ایلام از استان‌های برتر و حائز عنوان در عرصه شعر و ادب فارسی و کردی است.


بابایی خاطرنشان کرد: در جامعه دانشگاهی باید استعدادهای جوانان شناسایی‌شده و با پرورش آن‌ها به جایگاه شعر و مخصوصا شعر آیینی کمک کرد.


دومین جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد روز 16 مهر برگزار شد که «یاسر بابایی» دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام مقام اول بخش مثنوی را به خود اختصاص داد و دانشگاه آزاد مهاباد و قزوین در این بخش در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.


۵۸۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره کشوری شعر رضوی از تمام دانشگاه‌های ایران رسیده است و از این بین ۳۱۳ اثر به بخش داوری راه یافتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته