دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 11:08

رای‌الیوم: خبر ترور «بغدادی» را رسانه‌های عربی جدی نگرفته‌اند

برخی رسانه‌های عربی خبری که سخنگوی ارتش عراق روز دوشنبه درباره هدف قرار دادن کاروان حامل سرکرده داعش داد را جدی نگرفته‌اند. کاروانی که در حال حرکت به سمت محل برگزاری جلسه سران داعش در منطقه «کرابله» واقع در استان «الانبار» بود.
کد خبر : 43830

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «رای‌الیوم» در گزارشی نوشت: این برای نخستین‌بار نیست که سخنگوی نیروهای نظامی عراق از کشته شدن «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش خبر می‌دهد همچنانکه هم‌پیمانان آمریکا پیشتر اخبار مشابهی درباره زخمی و یا کشته شدن وی در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به شهر «رقه» منتشر کرده بودند.


بر اساس این گزارش، «رای‌الیوم» نوشت: «یحیی زبیدی» سخنگوی فرماندهی ستاد مشترک ارتش عراق نخستین فردی بود که از عملیات نیروی هوایی خبر داد و در کنفرانسی خبری کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از معاونان «بغدادی» را رسانه‌ای کرد.


وی همچنین گفت که «بغدادی» پس از این حادثه به‌وسیله خودرویی دیگر به مکانی نامعلوم (که بعدا مشخص شد بیمارستانی در همان منطقه است) منتقل شد ولی درباره سرنوشت وی خبری در دست نیست. این در حالی است که برخی منابع داعش، وجود «بغدادی» در کاروان حامل سران داعش را رد کرده‌اند.


این روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت: نمی‌توان باور کرد که «بغدادی» همچون دیگر رهبران عرب در قالب کاروانی از خودروها حرکت کند و از محلی به محل دیگر منتقل شود زیرا با این اقدام ساده، شکار وی به‌وسیله صدها جنگنده‌ از انواع مختلف که آسمان سوریه و عراق را در این روزها قرق کرده‌اند کار آسانی می‌شود. در حال حاضر روایتی رسمی از منابع عراقی وجود ندارد و همه اخبار نامشخص، مبهم و بی‌دقت است.


مطلب مذکور بدین معنا نیست که این مرد یا همان «بغدادی»، 200 سال عمر می‌کند و ترورش بعید است بلکه ما بر این تاکید داریم که وجود ائتلافی متشکل از 60 کشور جهان به رهبری دو قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا و روسیه و حمایت از نیروهای غربی و منطقه‌ای در عرصه‌های اطلاعاتی و نظامی می‌تواند منجر به ترور سرکرده داعش شود و این گروه را محو کند.


اگر این ائتلاف‌ها در دستیابی به هدف خود (بازداشت یا کشتن «بغدادی») موفق شوند، احتمال دومی نیز مطرح می‌شود و آن این است که تاثیرگذاری رهبران داعش و نفوذ آن‌ها کاسته می‌شود زیرا فرماندهی این جماعت «غیر مرکزی» است و آن را شورایی متشکل از پنج نفر ازجمله معاون و چهار دستیار دیگر «بغدادی» اداره می‌کنند و تشکیلات مشخصی ندارد و طبعا در صورت ترور، جایگزینی برای پر کردن این خلاء وجود نخواهد داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب