دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 10:29

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با هدف گفت‌وگو درباره همکاری‌های استراتژیک و امنیتی و بررسی حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه به تل‌آویو سفر می‌کند.
کد خبر : 43812

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «رای‌الیوم»، روزنامه «یدیعوت آحارونت» روز گذشته (سه‌شنبه) پرده از سفر ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل در هفته آینده برداشت.


این روزنامه نوشت: احتمال دارد «دانفورد» که به‌تازگی به‌جای «مارتین دمپسی» عهده‌دار ستاد مشترک ارتش آمریکا شده است، در سفر به اسرائیل درباره همکاری‌های استراتژیک و امنیتی میان واشنگتن و تل‌آویو گفت‌وگو کند.


این سفر در حالی انجام می‌شود که درگیری‌ها در سوریه با ورود نیروی هوایی روسیه به خاک سوریه و حمله به مواضع گروه‌ داعش وارد فاز جدیدی شده است.


به‌نوشته «یدیعوت آحارونت»، احتمال دارد در این سفر دو موضوع محور مذاکرات باشد، نخست، تدوین رویکردی سیاسی در سایه ورود روسیه در درگیری‌های سوریه و دوم، دادن بودجه اضافی به اسرائیل به مبلغ حدود 1 میلیارد دلار. این مبلغ به درخواست اسرائیل و با هدف تجهیز ارتش اسرائیل برای مقابله با تهدیدات خارجی ارائه شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته