دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 10:10
معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران:

در انجام عزاداری محرم به توصیه‌های نیروی انتظامی توجه شود/ پیشگیری از جرم تنها وظیفه قوه قضائیه نیست

معاون اول قوه قضائیه به اهمیت ماه محرم و عزاداری ابا عبدالله الحسین برای مردم ایران اشاره کرد و گفت: عزاداری‌ها در این ماه باید ضمن رعایت نظم و انضباط انجام شود و در همین راستا به توصیه های مقامات مسئول از جمله نیروی انتظامی باید توجه شود.
کد خبر : 43811

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضائی در جمع خبرنگاران در توضیح اینکه ایام محرم نزدیک است و احتمال فعالیت سیاسی مداحان وجود دارد و اینکه رویکرد قوه قضائیه در این باره چیست، گفت: مردم ما شیعه و مسلمان هستند و نسبت به عزاداری اباعبدالله الحسین حساسیت دارند و این امر باید به نحو احسن انجام شود اما در عین حال حتما باید نظم و انضباط رعایت شود و در این راستا به توصیه‌های مقامات مسئول از جمله نیروی انتظامی باید توجه کنند.


وی در ادامه با اشاره به موضوع اطاله دادرسی گفت: جمعیت کشور رو به افزایش است لذا علاوه بر تعداد قضات جذب شده همچنان به جذب قضات جدید نیاز داریم اما همه اطاله دادرسی به قاضی ختم نمی‌شود. قاضی یکی از عوامل بسیار مهم این امر است که باید به اندازه کافی در دستگاه قضایی جذب شود اما اقدامات نیز دیگر لازم است که در عرض و موازی جذب قاضی در حال انجام است و ما امیدوارم اطاله دادرسی کمتر شود.


معاون اول قوه قضائیه در خصوص اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از وقوع جرم نیز اظهار کرد: اینکه چه اقداماتی به منظور کاهش جرم در جامعه موثر است به عوامل متعددی بستگی دارد که آن را در فرصت مقتضی بیان می‌کنم اما یکی از موضوعات قابل توجه اهتمام به امر پیشگیری است که پیشگیری تنها اختصاص به قوه قضائیه ندارد باید کل نظام، مجلس و قوه قضائیه تلاش کنند تا جرم کاهش پیدا کند و اصلا پرونده ای وارد دستگاه قضا نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته