دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 09:59

پوتین: آماده اعزام هیئتی روسی به واشنگتن برای بررسی اوضاع سوریه هستیم

رئیس‌جمهوری روسیه گفت آمادگی داریم تا به‌ هر شکلی وارد مذاکره با آمریکا درباره اوضاع سوریه شویم.
کد خبر : 43797

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت: آماده اعزام هیئتی عالی‌رتبه به ریاست «دمیتری مدودوف» نخست‌‌وزیر روسیه به واشنگتن هستیم تا مذاکرات خود درباره بحران سوریه را از سر بگیرند.


کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه آمادگی خود را به طرف آمریکایی ابلاغ کرده است تا مذاکرات در عرصه‌های سیاسی و نظامی آغاز شود ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.


«پوتین» افزود: ما پیشنهاد کرده‌ایم که مذاکرات در زمینه‌های سیاسی و نظامی به میزبانی مسکو برگزار شود و حتی اعلام کرده‌ایم که حاضریم هیئتی عالی‌رتبه را به واشنگتن اعزام کنیم تا به بررسی اوضاع سوریه بپردازند.


به‌دنبال اینکه مشخص شد هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در سوریه از فاصله چند کیلومتری یکدیگر عبور کردند، مقام‌های دو کشور تصمیم گرفتند به‌زودی برای بررسی موضوع «ایمنی هوایی» ملاقات کنند.


در عین حال شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش کرد: «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت که انتظار داریم دو طرف به‌زودی به توافقی در زمینه «ایمنی هوایی» دست یابند.


روسیه عملیات هوایی در سوریه را از 30 سپتامبر آغاز و اعلام کرد: جنگجویان گروه داعش و سایر گروه‌های تندرو را هدف قرار می‌دهد. این اقدام روسیه پس از درخواست کمک نظامی به‌وسیله دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه انجام شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته