دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته هشتم لیگ برتر

نبرد دایی و پرسپولیس به یاد کاپیتان/ خطر سقوط آبی‌پوشان از صدر جدول

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال طی فردا و پس فردا با برگزاری 8 دیدار برگزار می‌شود که در این میان مصاف علی‌دایی سرمربی صبا باپرسپولیس تیم سابقش جذابیت‌های زیادی دارد.
کد خبر : 43789

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، قطار لیگ برتر فوتبال ایران پس از 20 روز تعطیلی از فردا با برگزاری یک دیدار به حرکت در می‌آید و روز جمعه با برگزاری 7 بازی در ایستگاه تهران متوقف می‌شود. جدای از حساسیت دیدارهای این هفته به خاطر شرایط موجود در جدول رده‌بندی، درگذشت هادی نوروزی کاپیتان محجوب و خوش اخلاق پرسپولیس،بازی‌های این هفته را تحت تاثیرخود قرار داده‌است.


اولین بازی هفته هشتم فردا بین تیم‌های استقلال خوزستان و ملوان برگزار می‌شود.شاگردان ویسی که با 14 امتیاز در رده سوم جدول لیگ برتر قرار دارند در صورت پیروزی در برابر ملوان می توانند حداقل برای 24 ساعت صدرنشین لیگ برتر شوند؛چرا که پیروزی در این بازی آنان را 17 امتیازی می‌کند و به طور موقت به صدر جدول می‌روند و در صورتی که استقلال تهران و سپاهان در بازی‌های این هفته خود به پیروزی نرسند آبی‌های اهوازی حتی می‌توانند هفته هشتم را با صدرنشینی به پایان ببرند.


اما در بازی‌های روز دوم که روز جمعه برگزار می‌شود استقلال تهران صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر در حالی در مشهد مهمان پدیده است که فصل گذشته در دو دیدار رفت و برگشت نتوانست این تیم را شکست دهد.پرویز مظلومی در این دیدار شاید به ملی‌پوشانش استراحت بدهد؛ چرا که آنها امروز به تمرینات استقلال اضافه می‌شوند و فرصت چندانی برای هماهنگ شدن با سایر بازیکنان تا قبل از بازی با پدیده ندارند. استقلال با پیروزی در این دیدار 19 امتیازی می‌شود و می‌تواند صدرنشینی‌اش را در لیگ برتر برای یک هفته دیگر تمدید کند.


سایپا که در رده چهارم جدول رده‌بندی قراردارد این هفته میزبان ذوب‌‌آهن است.در این هفته احتمال اندکی وجود دارد که شاگردان مجید جلالی بتوانند به صدر جدول برسند،چرا که صدرنشینی شاگردان جلالی تنها در این حالت امکان پذیر است که آنان برد پرگلی مقابل ذوب آهن به دست بیاورند،پدیده استقلال را با شکست سنگینی به تهران بدرقه کند و سپاهان و استقلال خوزستان هم مقابل حریفان خود پیروز نشوند تا شاگردان جلالی به صدر برسند


سپاهان اصفهان در اولین بازی خود بعد از خداحافظی محرم نویدکیا در اصفهان باید به مصاف سیاه‌جامگان برود ،که در این میان باید دید که هواداران سپاهان در این بازی چه واکنشی از خود بابت خداحافظی کاپیتان تیمشان از خود نشان می‌دهند.حریف روز جمعه شاگردان حسین فرکی به تازگی فرهاد کاظمی را به عنوان سرمربی‌اش انتخاب کرده و امیدوار است با این مربی با روزهای بدش فاصله بگیرد و در میانه‌های جدول خودش را حفظ کند.از سوی هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی برایسپاهان شاید واکنش تند هواداران اصفهانی را به همراه داشته باشد.


راه‌آهن و استقلال اهواز دو تیمی که در انتهای جدول قرار دارند برای فرار از منطقه خطر مقابل هم قرار می‌گیرند. انجام این بازی به دلیل حضور بازیکنان راه‌آهن در تیم امید به جای روز پنجشنبه به روز جمعه موکول شد تا آبی‌های اهوازی نسبت به این مساله معترض باشند. تیم فوتبال راه آهن در صورت پیروزی در این بازی ممکن است تا رده نهم صعود کند و آبی‌های اهوازی هم اگر پیروز شوند شاید به رده دهم برسند.


گسترش فولاد تبریز در فصل جاری بهتر از آن چه انتظار می‌رفت ظاهر شده‌است و در حال حاضر با یازده امتیاز در رده هفتم لیگ برتر ایستاده است. آنها در حالی در هفته هشتم میزبان نفت تهران هستند که شاگردان علیرضا منصوریان در فصل جاری تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده‌اند و آن هم برابر تیمی گمنام در جام حذفی.


دو تیم فولاد خوزستان و تراکتورسازی در شرایطی مقابل هم قرار میگیرند که حاشیه‌های زیادی در تعطیلات لیگ داشتند اما وضعیت قرمزپوشان اهوازی به شدت وخیم است و بدون پیروزی در آخرین رده جدول قرار دارند. اسکوچیچ که به شدت از سوی هواداران فولاد و حتی خود باشگاه تحت فشار است بعد از باخت به سایپا گفته بود که ابتدا فولاد را درست می‌کند و بعد از این تیم جدا می‌شود و اکنون هواداران متعصب فولاد منتظرند تا او به وعده‌اش عمل کند.تراکتورسازی هم با وجود اینکه در رده دهم جدول است اما هوادارانش بیشتر از مدیران باشگاه انتقاد دارند تا سرمربی این تیم. پیروزی هر یک از این دو تیم در این بازی می تواند باعث آرامش آن،حداقل تا قبل از آغاز هفته نهم لیگ برتر شود.


اما در آخرین بازی هفته هشتم دیدار تیم های پرسپولیس و صبای قم برگزار می‌شود؛بازی که قرار است طی آن مراسم بزرگداشت هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس برگزار شود.از آنجایی که این دیدار نخستین بازی رسمی پرسپولیس است که بدون حضور هادی نوروزی برگزار می‌شود، مسئولان پرسپولیس تقاضا کرده بودندکه این دیدار به دلیل پیراهن شماره 24 که بر تن هادی نوروزی بود،‌ در ساعت 18:24 برگزار شود که مورد موافقت مدیران سازمان لیگ قرار گرفت.مورد دیگر خاص و جالب توجه این دیدار حضور علی دایی به عنوان سرمربی صبا است. او که فصل گذشته به شکلی ناخوشاینداز پرسپولیس کنار گذاشته شد،باید تیمش را برابر سرمربی سابقش برانکو ایوانکوویچ به میدان بفرستد.


برنامه بازی‌های این هفته به این شرح است:


پنجشنبه


استقلال خوزستان – ملوان، ساعت 17:10


جمعه


پدیده – استقلال، ساعت 15


سایپا – ذوب‌آهن، ساعت 15:45


سپاهان – سیاه‌جامگان، ساعت 15:45


گسترش فولاد – نفت تهران، ساعت 15:45


راه‌آهن – استقلال اهواز، ساعت 15:45


فولاد – تراکتورسازی، ساعت 17:10


پرسپولیس – صبای قم، ساعت 18:24





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته