دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 09:24

عبور نزدیک هواپیماهای جنگی در سوریه، روسیه و آمریکا را به پای میز مذاکره کشاند

به دنبال اینکه مشخص شد هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در سوریه از فاصله چند کیلومتری یکدیگر عبور کردند، مقام‌های دو کشور تصمیم گرفتند به‌زودی برای بررسی موضوع «ایمنی هوایی» ملاقات کنند.
کد خبر : 43786

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت: انتظار داریم دو طرف به‌زودی به توافقی در زمینه «ایمنی هوایی» دست یابند.


روسیه عملیات هوایی در سوریه را از 30 سپتامبر آغاز و اعلام کرد: جنگجویان گروه داعش و سایر گروه‌های تندرو را هدف قرار می‌دهد. این اقدام روسیه پس از درخواست کمک نظامی به‌وسیله دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه انجام شده است.


در عین حال، روز گذشته (سه‌شنبه) دو خمپاره به محوطه سفارت روسیه در دمشق اصابت کرد. این حادثه هم‌زمان با تجمع صدها نفر از هواداران دولت در مقابل سفارت در حمایت از عملیات هوایی روسیه رخ داد..


گفت‌وگو میان مقام‌های آمریکایی و روسی پس از آن انجام می‌شود که «استیو وارن» سخنگوی ارتش آمریکا گفته است که دو هواپیمای روسیه و آمریکا روز شنبه وارد «فضای مشترک جنگی» بر فراز سوریه شدند به‌گونه‌ای که هواپیماها هنگام عبور، قادر به دیدن هم بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته