دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
2 خبر/

رئیس واحد جیرفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر نعمت بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان یک نعمت بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شوند.
کد خبر : 43785

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مجید خزاعی در جلسه‌ای که با حضور علی شهدادنژاد رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران جیرفت درباره دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد جیرفت برگزار شد، با بیان این که افتخار ما این است که این واحد بیشترین آمار دانشجویان شاهد و ایثارگر را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: عزیزانی که با نثار جان خود ارزش‌های اسلامی را در جامعه احیا کردند، بنابراین می‌طلبد که همه ما تمام توان و تلاش خود را در برای خدمتگزاری به این قشر به کار گیریم تا بتوانیم ذره‌ای از دین خودمان را نسبت به آنان ادا کنیم.


رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران جیرفت هم با تشکر از همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در راستای خدمت‌رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر خواستار تشکیل جلسات مداوم با استادان مشاور و همین طور دانشجویان شاهد و ایثارگر برای هدایت بهتر تحصیلی آنان را خواستار شد.


برگزاری جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت با محوریت محرم


جلسه شورای فرهنگی با محوریت اجرای برنامه‌های ماه محرم با حضور خزاعی رئیس واحد جیرفت و اعضای شورای فرهنگی این واحد برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: باید با اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه عاشورا را به صورت کامل برای قشر دانشجویان بیان کنیم.


دکتر مجید خزاعی از عاشورا به عنوان یک فرهنگ یاد کرد و افزود: عاشورا تنها یک حادثه نبود بلکه به عنوان یک فرهنگ برخواسته از اسلام ناب محمدی است که امام حسین (ع) یکی از اهداف خود را حفظ دین مبین اسلام می‌دانست.


وی یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی دانشگاه را در ماه محرم یادآوری پیام عاشورا برای دانشجویان در راستای درس گرفتن و استفاده در زندگی روزمره عنوان کرد و گفت: از جمله پیام‌هایی که ما می توانیم از مقوله عاشورا درس بگیریم و به مخاطبان عرضه کنیم می‌توان از پیام آزادی، عزت نفس، دوری از پستی و فرومایگی، دوری از رذایل اخلاقی، ایثار و از خودگذشتگی و پیام وفای به عهد نام برد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اظهار کرد: اهداف و برنامه‌های دانشگاه باید منطبق با فرهنگ عاشورایی باشد و واحد جیرفت باید در راستای اشاعه این فرهنگ برنامه‌ریزی کند.


وی به پیشواز رفتن دانشگاه را برای ماه محرم با نصب پارچه نوشته از احادیث و روایات در زمینه عاشورا و سیاه‌پوش کردن فضای دانشگاه و برگزاری زیارت عاشورا با همکاری معاونت فرهنگی، بسیج دانشجویی و هیأت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های این ماه برشمرد.


خزاعی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت ماه محرم و امر به معروف و نهی از منکر در راستای جذب و ایجاد جاذبه میان دانشجویان را از فعالیت‌هایی برشمرد که باید به نحو احسن برگزار شود.


در ادامه جلسه هر یک از اعضای شورای فرهنگی دانشگاه به ارائه نظر و پیشنهاداتی درباره اجرای برنامه‌های ماه محرم بیان کردند و در آخر مصوباتی از این جلسه به تصویب اعضا رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته