دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای تخصصی دانشجوئی فرهنگی

رئیس دبیرخانه هیات امنای خراسان رضوی: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های فرهنگی به حاشیه کشیده نشود

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بر لزوم بیشتر فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: با توجه به ادغام حوزه‌های دانشجوئی و فرهنگی انتظار می‌رود برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های فرهنگی به حاشیه کشیده نشود.
کد خبر : 43750

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسنعلی زمانی در نخستین جلسه شورای تخصصی دانشجوئی و فرهنگی استان خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد که با حضور قائم مقام دفتر نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در استان، رئیس شورای تخصصی دانشجوئی و فرهنگی و معاونان دانشجوئی و فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در محل سالن کنفرانس واحد گناباد برگزار می‌شد، با توجه بر تاکید نقش شوراها، گفت: مصوباتی که در شورای تخصصی مطرح می‌شود پس از تائید، در سطح استان قابل اجرا خواهند بود.


وی خواستار آن شد که برای بررسی بیشتر مسائل و برنامه های فرهنگی، کمیته فرهنگی در استان تشکیل شود.


رئیس واحد گناباد نیز به پیشینه واحد گناباد که در خرداد ماه 1364 آغاز بکار کرده است و اکنون در سی امین سال فعالیت خود به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان شناخته می‌شود پرداخت.


دکتر مجتبی حسن زاده شاکله اصلی این واحد دانشگاهی را رشته‌های فنی و مهندسی و بویژه برق دانست و افزود: همه ساله نیز کنفرانس ملی برق و الکترونیک ایران را که جایگاه ویژه ای در کشور دارد برگزار می‌کنیم.


حسن زاده افزود: با توجه به اینکه تمامی واحدهای دانشگاهی به سمت و سوی تحصیلات تکمیلی رو آورده‌اند و دانشجویان این مقاطع نیازهای جدیدی را طلب می‌کنند، بنابراین می‌طلبد که رویکرد فرهنگی نیز به این سمت و سو و رفع نیازهای آنان سوق داده شود.


روحانی: در بحث فرهنگی تلاش خواهیم کرد از پتانسیل های موجود اعم از هیات‌های مذهبی، تشکل‌ها و استادان گروه‌های الهیات و معارف اسلامی دانشگاه نهایت استفاده را کنیم

وی خواستار اجرای طرح‌های ماندگار در حوزه فرهنگی شد و از برگزاری همایش ملی بهلول شگفتی روزگار در واحد گناباد به عنوان یک کار ماندگار فرهنگی یاد کرد که آورده‌های زیادی برای دانشگاه و شهرستان داشته است.


حسن زاده همایش ملی عرفان اسلامی که سال 1393 در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد را یاد کرد و گفت: این بار نیز درصدد آن هستیم که همایشی فرهنگی با عنوان سبک زندگی را برگزار کنیم.


وی برگزاری مراسم موفق اعتکاف دانشجوئی و کسب رتبه های استانی و کشوری در مسابقات قرآن و عترت از سوی استادان واحد گناباد را هم در یک سال گذشته یادآور شد.


معاون دانشجوئی و فرهنگی واحد گناباد هم با توجه به تشریح امکانات و پتانسیل‌های این حوزه در واحد گناباد، گفت: کوشیده ایم ارائه خدماتمان به دانشجویان از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار باشد.


جواد روحانی نیز دراین نشست اظهار کرد: در بحث فرهنگی تلاش خواهیم کرد از پتانسیل های موجود اعم از هیات‌های مذهبی، تشکل‌ها و استادان گروه‌های الهیات و معارف اسلامی دانشگاه نهایت استفاده را کنیم.


رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هم با قدردانی از میزبانی واحد گناباد در برگزاری این جلسه، با توجه بر تاکید نقش شوراها، گفت: مصوباتی که در شورای تخصصی مطرح می‌شود پس از تائید، در سطح استان قابل اجرا خواهند بود.


در ادامه این جلسه، قائم مقام دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با توجه به تشکیل حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی، گفت: با ادغام این دو حوزه مسئولیت هیچ‌یک کمتر نشده است بلکه بیشتر هم شده است و باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برای پیشبرد امور فرهنگی و دانشجوئی ببریم.


حجت‌الاسلام ابوالحسن سلطانی با توجه به فرارسیدن ماه محرم به علل ماندگاری قیام عاشورا پرداخت و تصریح کرد: یکی از علل این ماندگاری، عزاداری است که پس از شهادت امام حسین (ع) تمامی ائمه ما از شیعیان خواسته‌اند آن را زنده نگه دارند.


وی خواستار برگزاری و برپایی مراسم عزاداری باشکوه در واحدهای دانشگاهی شد.


معاون دانشجوئی و فرهنگی واحد مشهد نیز به ارتباطی که بین حوزه دانشجوئی و فرهنگی وجود داشت و در نهایت به ادغام این دو حوزه انجامید پرداخت و گفت: علت اینکه گفته شده معاونت دانشجوئی و فرهگنی بدلیل این است که کار برای دانشجو است.


دکتر علی پیمانی‌زاد ادامه داد: حوزه فرهنگی و دانشجوئی از یک جنس هستند.


رئیس شورای دانشجوئی و فرهنگی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با رویکرد فعلی که انجام شده است باید بنیادی کار کنیم و طرح‌های نو و جدیدی را ارائه بدهیم.


در ادامه معاونان دانشجوئی و فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به دستور جلسه پرداختند.


ادای احترام و گلباران مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از دیگر برنامه‌های نخستین جلسه شورای دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته