دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 16:35

آغاز نشست اضطراری اتحادیه عرب با هدف بررسی تجاوز اسرائیل به مسجدالاقصی

اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه نشست اضطراری شورا را با حضور نمایندگان دائمی خود و به ریاست امارات متحده عربی برگزار کرد.
کد خبر : 43729

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «عکاظ»، در این نشست که به درخواست دولت فلسطین و تایید همه اعضاء برگزار شد، «نبیل عربی» دبیرکل اتحادیه حضور دارد و به بررسی راه‌های مقابله با دشمنی نیروهای اسرائیلی علیه مقدسات اسلامی و قدس شریف می‌پردازند.


«احمد بن حلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این‌باره گفت: جلسه امروز به بررسی اقدام مقتضی در واکنش به تجاوزگری‌های اسرائیل به مسجدالاقصی و راه‌های حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌پردازد.


«بن‌ حلی» افزود: علاوه بر این، گام‌های هماهنگ کشورهای عربی در واکنش به نقض بی‌سابقه حریم مکان‌های مقدس در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی به‌وسیله اسرائیل بررسی می‌شود.


همچنین پایگاه خبری «النشره» گزارش کرد: «نبیل عربی» دبیرکل اتحادیه عرب در ابتدای این نشست که هدف آن بررسی تجاوز اسرائیل علیه فلسطینی‌ها است، گفت که اسرائیل به اجرای طرح‌های خود برای تغییر وضعیت کنونی در قدس برای تقسیم و یهودی‌سازی آن ادامه و این کار را به‌وسیله حمله وحشیانه و بی‌سابقه انجام می‌دهد.


وی تاکید کرد: جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود عمل و تدابیر کارآمد و فوری را اتخاذ کند تا به اقدامات اسرائیل به‌شکل کامل پایان دهد و مردم فلسطین بتوانند به‌طور کامل به حقوق خود دست یابند.


«عربی» با اعلام همبستگی با مردم فلسطین گفت: اسرائیل در حق فلسطینی‌ها دست به تروریسم دولتی می‌زند لذا حمایت بین‌المللی از فلسطینی‌ها ضروری است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته