دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1393 - 12:47
در محل وزارت کشور صورت گرفت؛

دیدار وزیر کشور تاجیکستان با رحمانی فضلی

سرلشکر رحیم‌زاده وزیر کشور جمهوری تاجیکستان که شب گذشته وارد ایران شده است، صبح امروز با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار کرد.
کد خبر : 4368

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این دیدار رحمانی فضلی وزیر کشور با تقدیر از میزبان مقامات آن کشور از رئیس جمهور ایران و هیئت همراه، در سفر رسمی و دو جانبه ای که در شهریور ماه سال جاری به آن کشور داشتند به بیان مشترکات فرهنگی، زبان، تمدن و نقش مهم این اشتراکات پرداخت و بر تقویت و گسترش روابط میان دو ملت و کشور تأکید کرد.


رحمانی فضلی با اشاره به تجارب خوب و ارزشمند وزارت کشور در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و تجارب عملیاتی در این خصوص از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران در این حوزه خبر داد.


وزیر کشور برقراری ثبات و امنیت موجود در کشور را مرهون هوشیاری مردم و تلاش نیروهای آموزش دیده و متخصص دانست.


وی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام همکاری های لازم در خصوص ارتقای سطح دانش کارشناسان پلیس و ارتقاء سطح کیفی فعالیت آنان در زمینه تبادل اطلاعات و اخبار نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: این اقدامات برای ایجاد امنیت و تقویت ثبات در مرزهای دو کشور ضروری است.


رحمانی فضلی با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات گفت: هرچه مشارکت واقعی مردم در کشور بیشتر باشد، حمایت مردم از حاکمیت بیشتر و امنیت و ثبات از ضریب بیشتری برخوردار خواهد شد.


سرلشکر رحیم زاده وزیر کشور جمهوری تاجیکستان نیز در این نشست با اشاره به امضای موافقت نامه همکاری های امنیتی و انتظامی که در شهریور ماه سال جاری و در خلال برگزاری اجلاس سران شانگهای در تاجیکستان به امضا وزراء دو کشور رسید، اجرا و انجام این موافقت نامه را در راستای گسترش روابط دو کشور مؤثر و مفید دانست.


سرلشکر رحیم زاده ضمن ابراز استقبال از نقطه نظرات وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و همکاری‌های فی مابین در موضوعات ارائه شده اعلام آمادگی کرد .


امضای موافقت نامه همکاری های امنیت و انتظامی، پیشگیری و مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و تروریسم، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و سلاح، مبارزه با پولشویی و تبادل همکاری های دو جانبه درخصوص تجهیز مرزها از دیگر محورهای این دیدار بود.


وزیر کشور تاجیکستان همچنین در این سفر ضمن دیدار با سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از مراکز انتظامی و پلیسی بازدید خواهد داشت.


سرلشکر رحیم زاده وزیر کشور جمهوری تاجیکستان به منظور دیدار با مقامات سیاسی شامگاه دیروز (چهارشنبه) و به دعوت وزیر کشور وارد تهران شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته