دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 14:14

کمیسیون حقیقت‌یاب عوامل سقوط شهر «قندوز» آغاز به کار کرد

اعضای هیاتی که به منظور بررسی عوامل سقوط شهر قندوز تعیین شده‌اند ، اعلام کردند: عوامل اصلی سقوط شهر را شناسایی کرده و در این زمینه هیچ نوع مدارا و کوتاهی نخواهند کرد.
کد خبر : 43663

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه 8صبح چاپ افغانستان نوشت: امراله صالح رئیس پیشین امنیت ملی، فاروق وردک وزیر پیشین آموزش وپرورش، فضل کریم ایماق از فرماندهان جهادی، ایوب رفیقی و عبدالاله محمدی به عنوان اعضای این هیات توسط دفتر ریاست جمهوری افغانستان معرفی شده‌اند.


این هیات به ریاست امراله صالح و فاروق وردک است و امراله صالح در کنفرانس خبری در این باره گفته است : برنامه‌های کاری هیأت حقیقت یاب مشخص شده و طی چند روز آینده به استان‌های «قندوز»، بغلان و تخار نیز سفر می‌کنند.


به نوشته «8 صبح »، صالح افزود: براساس فرمان رئیس‌جمهوری، تمام مسوولان دولتی مکلف هستند تا اسناد و شواهد لازم را در مورد «قندوز »در اختیار اعضای این هیات قرار دهند.


امراله صالح ادامه داد:کار این هیات شامل جمع آوری اسناد و اطلاعات، سفر به مناطق و تحلیل اطلاعات و اسناد جمع آوری شده می شود. ممکن است برخی از مسوولان دولتی که در سقوط شهر« قندوز»دست داشته‌اند، دست به تخریب اسناد و شواهد بزنند، اما به گفته او، اعضای این هیات از شیوه‌های دیگری استفاده خواهند کرد تا بتوانند به واقعیت‌ها پی‌ببرند. اگر کسانی دست به تخریب اسناد بزنند مجرم‌اند و اگر اسناد را تخریب بکنند هم مجرم هستند.


بر اساس گزارش «8صبح»، فاروق وردک گفت: این هیأت به اسناد و شواهد لازم برای روشن شدن عوامل اصلی سقوط شهر «قندوز» دسترسی دارند و با استفاده از آن «به عمق» ماجرا داخل خواهند شد.


وی همچنین افزود: اصل وظیفه ما این است که دریابیم آیا حوادث و پیامدهای وقایع دردناک «قندوز» توطئه بوده است یا خیر؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته