دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 11:21
رزنده، آناستازی و آلکنو توانایی هدایت تیم ملی والیبال ایران را دارند

افشاردوست: جمع بندی‌کارگروه‌ها به تغییر کواچ رسید/ هنوز با مربی خارجی مذاکره نکردیم

دبیر فدراسیون والیبال گفت: فدراسیون هنوز درباره جانشینی کواچ تصمیمی نگرفته است اما اگر این موضوع قطعی شود برای جانشینی او به دنبال مربیان بزرگ دنیا خواهیم رفت.
کد خبر : 43615

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «روز گذشته با تعدادی از پیشکسوتان برای بررسی عملکرد تیم ملی والیبال جلسه‌ای را برگزار کردیم. در این جلسه سه نظر مطرح شد. برخی از پیشکسوتان معتقد بودند که کادر فنی با توجه به زمان اندکی که تیم ملی والیبال برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک دارد نباید تغییر کند. برخی دیگر معتقد بودند کواچ باید حفظ شود اما دستیاران وی تقویت شوند برخی دیگر از پسشکسوتان هم نظرشان به این بود که کواچ هر چه سریعتر از سمت مربیگیری این تیم برکنار شود.»


وی ادامه گفت: «با توجه به اینکه مذاکرات در مورد ماندن یا نماندن این مربی ادامه دارد هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم اما چیزی که مشخص‌ است اینکه جمع‌بندی کارگروه‌ها به تغییر کواچ منتهی شده است اما فدراسیون فوتبال هنوز در این خصوص به جمع بندی نهایی نرسیده است؛ چرا که برای فدراسیون این مساله حائز اهمیت است که اگر با کواچ قطع همکاری کرد هدایت تیم ملی را به چه کسی بسپارد.»


دبیر فدراسیون والیبال ادامه داد: «نزدیکترین زمانی که مربیان خارجی خوب می توانند به ایران بیایند20 فروردین سال آینده است و آخرین آن 14 اردیبهشت، چون مربیان خوب دنیا درگیر تیم های باشگاهی هستند و اگر به پلی‌آف نروند تقریبا 20 فروردین کارشان در باشگاه‌ها تمام می‌شود اما اگر به پلی آف بروند حدود 14 اردیبهشت می‌توانند به ایران بیایند. با توجه به اینکه اگر مربی خارجی هم به ایران بیاید زمان اندکی برای تمرین با بازیکنان دارد بنابراین هنوز به جمع بندی نرسیدیم. اگر هم قرار باشد کواچ در کنار تیم ملی قرار بگیرد باید در مورد اینکه چه کسانی دستیار این مربی شوند جلساتی برگزار کنیم.»


وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که کواچ تمام شرایط فدراسیون را قبول کرده است پس چرا موضوع تغییر او مطرح شده است نیز گفت: «با توجه به اینکه فدراسیون به هر مربی اختیار لازم را برای انتخاب کادر فنی می دهد در مورد کواچ هم همین اتفاق افتاد. اما تیم ملی در مسابقات جهانی ژاپن عملکرد ضعیفی داشت و کواچ هم این موضوع را قبول کرد. بنابراین این مربی برای ادامه همکاری تمام شروط فدراسیون را پذیرفت. فدراسیون هم تاکنون غیر از شروطی که قبلا گذاشته بود چیزی به آن اضافه نکرده است اما همانطور که گفتم جمع‌بندی کارگروه‌ها به تغییر کواچ منتهی شده است و ما هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفتیم.»


افشاردوست در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فدراسیون برای جانشینی کواچ گزینه‌ای هم در نظر گرفته‌ است یا خیر نیز گفت: «فدراسیون هنوز درباره جانشینی کواچ تصمیمی نگرفته است. هر زمانی که رفتن کواچ از ایران قطعی شد به دنبال مربیان روز دنیا می‌رویم. مربیانی مثل «مک کاچن» ، «رزنده»، «آناستازی» و «آلکنو» توانایی هدایت تیم ملی والیبال ایران را دارند اما تا به حال در این مورد تصمیمی گرفته نشده است.»


وی در پایان با اشاره به این موضوع که فدراسیون به هیچ عنوان شرایطی را ایجاد نمی کند که کواچ از ادامه همکاری با ایران منصرف شود بلکه تنها هدفش حفظ منافع ملی و صعود این تیم به المپیک است گفت: «در تماس هایی که با کواچ داشتیم هنوز زمان ورودش به ایران مشخص نیست اما به محض اینکه این مربی به ایران بیاید با او هم جلساتی خواهیم گذاشت و در مورد عملکردش و تصمیماتی که قرار است بگیرد صحبت خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته