دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 10:27

داوود اوغلو: ترکیه به سوریه دیگر تبدیل نخواهد شد/حمله به آنکارا مانند حمله تروریستی 11سپتامبر بود

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد یکی از دو عامل حمله انتحاری آنکارا عضو یکی از گروه‌های تروریستی است.
کد خبر : 43576

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آناتولی، احمد داووداغلو نخست‌وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NTV این کشور در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد حمله تروریستی در آنکارا گفت: تحقیقاتی درباره چگونگی انتقال بمب به محل حادثه انجام و مشخص شده است عاملان حمله انتحاری از اعضای یک گروه تروریستی بوده‌اند.


او حمله تروریستی آنکارا را حمله به کشور و مردم ترکیه دانست و اظهار کرد: چون ترکیه یکی از کشورهای منطقه است که ثبات و استقرار را همزمان با رشد اقتصادی خود حفظ کرده است.


داووداغلو با بیان اینکه تلاش دشمن برای تبدیل کردن ترکیه به سوریه دیگر ناکام خواهد بود، اظهار کرد: حمله تروریستی آنکارا همانندی حمله 11 سپتامبر در نیویورک و حملات بعدی در لندن، مادرید و پاریس، حمله به دموکراسی کشورهای توسعه‌یافته است.


نخست‌وزیر ترکیه درباره اینکه چرا این حمله در آستانه برگزاری انتخابات آزاد که نشانه تقویت دموکراسی در این کشور است، اتفاق افتاد گفت: هدف سازماندهندگان حمله نه تنها تحت تاثیر قرار دادن نتایج انتخابات، بلکه تلاش برای وارد کردن خلل بر روند انتخابات نیز است.


داووداوغلو در پاسخ به ادعای اینکه ترکیه در عملیات خود علیه داعش تاخیر داشته و این تاخیر سبب وقوع چنین حملاتی شده است گفت: این نوع برداشت‌ها کاملا نادرست است و هدف از انتشار آنها، منحرف کردن عواطف و ذهن مردم و فضاسازی برای تبلیغات علیه ترکیه است.


ساعت 10:04 دقیقه صبح روز شنبه گذشته، بر اثر انفجار دو بمب در یکی از خیابان‌های اصلی آنکارا پایتخت ترکیه 97 نفر کشته شدند. این دو انفجار به فاصله چند ثانیه از یکدیگر در محل تجمع برخی سازمان‌های مردمی در نزدیکی ایستگاه راه آهن آنکارا رخ داد. هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته