دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 10:10

کوچک‌زاده‌: به باهنر گفتم این طرح نباید تصویب شود، او گفت تصمیم لاریجانی، حجازی و شمخانی است

یک عضو جبهه پایداری بعد از تصویب طرح اجرای به جمع خبرنگاران آمد و گفت‌وگوی شب گذشته خود با باهنر را روایت کرد.
کد خبر : 43573

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بعد از اعلام نتیجه آرای نمایندگان مجلس، مهدی کوچک‌زاده از صحن خارج شد و به لابی مجلس آمد و با صدای بلند به خبرنگاران گفت: من دیشب به باهنر گفتم که این طرح، نباید تصویب شود ولی باهنر گفت که این تصمیم نظام است که باید این طرح تصویب شود.


کوچک‌زاده ادامه داد: از باهنر پرسیدم که نظام کیست؟ و باهنر در جوابم گفت که آقایان لاریجانی، حجازی و شمخانی می‌خواهند این طرح تصویب شود.


کوچک‌زاده بعد از این سخنان، فریاد زد: این طرح، طرح نظام و رهبری نیست؛ طرح لاریجانی، حجازی و شمخانی است.


کوچک‌زاده:‌آنها که رأی دادند، باور دارند که آقایشان این را می‌خواهد


همچنین کوچک‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی اظهار کرد:‌ من بعنوان نماینده مردم ایران در مجلس و دانشیار دانشگاه سخن می‌گویم. من تاکنون هیچ کاری غیر از درس خواندن انجام نداده‌ام و افتخارم هم این است که این مجلس از کسی تبعیت می‌کند که نائب پیغمبر است.


وی افزود: در زمان آقای طالقانی، امام می‌گفتند که عده‌ای روشن فکر می‌گویند چون آقای طالقانی روشنفکر بود، مردم این قدر به او اهمیت می‌دهند در صورتی‌که این گونه نبود و امام(ره) تأکید داشتند که مردم به این خاطر که آقای طالقانی را نائب پیغمبر می‌دانستند به او احترام می‌گذاشتند.


این نماینده مجلس تصریح کرد:‌ من با افتخار می‌گویم امام خامنه‌ای و با افتخار مطیع ایشان هستم، BBC، VOA و من‌وتو و دست نشان دهنده‌های آن‌ها در داخل و خارج هرچه می‌خواهند بگویند ولی این را بدانند که این 200 نفری که به این طرح رأی دادند و چه آنهایی که به این طرح رأی ندادند همگی یک صحبت داشتند آنها که رأی دادند به این باور رسیدند که آقایشان این را می‌خواهد ما ها هم که رأی ندادیم به این باور نرسیدیم، ما هیچ اختلافی نداریم.


کوچک‌زاده ادامه داد: شب گذشته آقای باهنر اعلام کرد که آقای لاریجانی، حجازی، شمخوانی که هر سه محترمند، می‌خواهند این طرح تصویب شود ما به این طرح رأی ندادیم و مجموع نظرات این 3 نفر را نظر رهبری نمی‌دانیم ولی برخی از نمایندگان تلقی دیگری داشتند.


علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر کوچک زاده گفت:‌ اصلاً بحثی از رهبری نبوده است. ایشان نظری در این زمینه ندارند، این نظر مجلس است. همگی ما افتخار می‌کنیم که ولی امرمان حضرت امام خامنه‌ای است.


وی افزود: ما در موضوع برجام خودمان صحبت و بحث کردیم و به جای دیگری ربط ندارد. ما قیدهایی را در ذیل برجام گنجاندیم که آن را به مصلحت کشور می‌دانستیم.


رئیس مجلس تأکید کرد: در زمان بررسی بودجه هم برخی از دوستان از پیشنهاداتشان می‌گذشتند، حتماً ما مراقبت‌های لازم را در نظر خواهیم گرفت، اصل فرمایش درست است ولی این موضوع را منوط به رهبری نکنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته