دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 09:22

طرح داعش برای بمب‌گذاری در مسکو خنثی شد

پلیس روسیه اعلام کرد یک‌روز پیش طی حمله به آپارتمانی در مسکو طرح بمب‌گذاری در شبکه حمل و نقل عمومی را خنثی و بمبی حاوی 11 پوند مواد منفجره را ضبط کرد.
کد خبر : 43554

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنابه نقل از روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، سرویس امنیتی فدرال روسیه تایید کرد 15 مرد را در این باره دستگیر کرده است که برخی از آنان در اردوگاه‌های داعش در سوریه آموزش دیده‌اند.


سخنگوی سرویس امنیتی فدرال روسیه به خبرگزاری روسی «اینترفاکس» گفت: مکانی در مسکو را زیر نظر داشتیم که 6 تا 11 نفر به آنجا رفت و آمد می‌کردند و برخی از آنان در اردوگاه‌های آموزش نظامی در سوریه حضور داشتند.


به گفته او، این افراد بسیار زودتر از آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه به مسکو آمده بودند.


وی گفت: طی بازجویی از 2 نفر از این گروه که بازداشت شده بودند، به سرعت آشکار شد آنان قصد انجام یک حمله تروریستی در شبکه حمل و نقل عمومی در مسکو را دارند.


نیروهای امنیتی بیش از 120 تن از ساکنان آپارتمان را در عملیات روز یکشنبه تخلیه و گاز ساختمان را قطع کردند. آنان پس از دستگیری دیگر اعضای گروه، بمب را خنثی کردند.


یکی از مقام‌های روسی اندازه بمب خنثی‌شده را با انفجارهای شنبه در تجمع صلح آنکارا مقایسه کرد و گفت تفاوت بین این دو دستگاه این واقعیت را روشن می‌کند که بمب مسکو می‌توانست با یک تلفن همراه منفجر شود.


از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه (هفتم مهرماه)، برخی مقام‌ها به روسیه هشدار داده بودند داعش ممکن است برای انجام حملات انتقام‌جویانه اقدام‌هایی انجام دهد.


چند روز پیش، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، در نشست وزرای دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت روسیه باید هزینه حمله نظامی خود برای سرپا نگه داشتن رژیم «بشار اسد» را بپردازد. وی افزود این اقدام، پیامدهایی برای خود مسکو دارد که از حملات (تروریستی) در روسیه می‌ترسد.


رهبران غربی مسکو را متهم می‌کنند برای هدف قرار دادن مخالفان سوری به مداخله نظامی در سوریه دست زده است نه مبارزه به گروه‌هایی مانند داعش.


به نوشته ایندیپندنت در هفته‌های اخیر، نیروهای وفادار به رئیس‌جمهوری روسیه از یک راهبرد سخت برای برخورد با حملات انتقام‌جویانه سخن گفته‌اند. «رمضان قدیروف» رهبر چچن، روز پنجشنبه گفت نیروهای امنیتی سه شبه‌نظامی را کشتند که به گفته او، در اردوگاه‌های داعش در سوریه آموزش دیده بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته