دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 15:32
کوتاه ازواحدهای زرقان، بافق، تهران‌پزشکی، رامسر، کرمانشاه و اهرم

از ورزش صبحگاهی دانشگاهیان تا آموزش تولید و ساخت فیلم سینمایی

در مراسمی با حضور رئیس، معاونان و کارکنان واحد دانشگاهی زرقان از کارمندان نمونه در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.
کد خبر : 43546

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد زرقان در این مراسم با توجه به اینکه رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از مقوله‌های مهم در انتخاب کارکنان نمونه بوده، اظهار کرد: با تلاش و همدلی کارکنان و اعضای هیات رئیسه شاهد به ثمر نشستن پیشرفت‌ها و موفقیت‌های روزافزون در این واحد دانشگاهی هستیم.


سعید خاتم‌ساز از تصویب رشته‌های جدید را از جمله موفقیت‌های این واحد دانشگاهی در نیم‌سال جاری دانست و بیان کرد: کارکنان از ارکان اصلی و مهم در هر سازمان هستند و تکریم و تجلیل از آنها علاوه بر ایجاد انگیزه برای خدمتی بهتر ضامن پیشرفت فعالیت‌های سازمان خواهد شد.


خاتم‌ساز گفت: بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی سازمان مرکزی و با توجه به بخشنامه های مربوطه از هرحوزه کارکنان نمونه معرفی شدند و در نهایت از بین کارکنان ابوذر باقری کارشناس پژوهش به عنوان کارمند نمونه معرفی شد.


در این مراسم از مرتضی سلمان، سیدتقی حبیبی، رضا حمیدی فر، ابوذرباقری و راضیه زره‌پوش و سید فاطمه شریعتی با اهدای لوح و تقدیم هدایا قدردانی به عمل آمد.


ورزش صبحگاهی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه آبشار بافق


به منظور حفظ و ایجاد نشاط جسمی و افزایش شادابی در محیط اداری، کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی بافق فعالیت روزانه خویش را با ورزش صبحگاهی در مجموعه آبشار بافق آغاز کردند.


در این ورزش صبحگاهی، کارمندان بخش‌های مختلف دانشگاه با پیاده‌روی در مسیر کوهستانی آبشار بافق و استفاده از فضای با طراوات پارک به انجام حرکات نرمشی و زورآزمایی گروهی در مسابقه طناب کشی پرداختند.


افزایش سلامت جسمی و ارتقاء شادابی و نشاط کارکنان از جمله اهداف ورزش‌های دسته جمعی است که تربیت‌بدنی دانشگاه سعی در انجام آن دارد.


مجموعه تفریحی و فضای سبز کوهستان پارک بافق دارای آبشار مصنوعی و امکانات مناسبی است که با همت شهرداری این شهر ایجاد شده و با قرارگرفتن در تپه‌های جنوبی مشرف بر شهر بافق و بهسازی محیط آن، مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت و آرامش و آسایش خانواده‌ها شده است.


برگزاری کارگاه «جستجو در اینترنت و آشنایی با کتابخانه‌های دیجیتال»


دکتر شهرزاد خاکپور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران طی گزارشی از برگزاری کارگاه «جستجو در اینترنت و آشنایی با کتابخانه‌های دیجیتال» در سایت این واحد دانشگاهی برای دانشجویان عضو باشگاه و سایر دانشجویان کمیته تحقیقات دانشجویی خبر داد.


مدرس این کارگاه آموزشی هم درباره اهمیت و ضرورت برگزاری این دوره آموزشی گفت: در کارگاه جستجو در اینترنت و آشنایی با کتابخانه‌های دیجیتال، چگونگی جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی و وب‌سایت‌های علمی معتبر در حیطۀ علوم پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد.


مجید نقی‌پور افزود: پس از اتمام کارگاه دانشجویان قادر خواهند بود انواع منابع علمی الکترونیک را بشناسند تا برای یک جستجوی علمی بتوانند از کلمات کلیدی و عملگرهای بولین استفاده کنند.


وی ادامه داد: همچنین نحوه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر نظیر Medline، Scopus، WOS و منابع الکترونیک ناشرانی مانند Elsevier، Springer، Oxford و Wiley به‌ صورت عملی، آموزش داده شد تا دانشجویان بتوانند برای انجام یک طرح پژوهشی، نگارش پایان‌نامه، کتاب و یا مقالات خود از منابع معتبر علمی در زمینه‌های تخصصی برای اعتبار بخشیدن به کار خود استفاده کنند.


در پایان این کارگاه، روش‌های شناخت مجلات ISI، ضریب تأثیر مجلات (Impact Factor) و دیگر شاخص‌های علم‌سنجی و همچنین روش‌های رفرنس‌نویسی براساس الگوی هاروارد و ونکوور آموزش داده شد.


کارگاه آموزشی مراحل تولید و ساخت فیلم سینمایی در واحد رامسر برگزار شد


کارگاه آموزشی مراحل تولید و ساخت فیلم سینمایی با حضور رسول صدرعاملی، آنت اولسن کارگردان دانمارکی و مینارد ایزیاشی بازیگر انگلیسی در دانشگاه آزاد واحد رامسر برگزار شد.


رسول صدرعاملی کارگردان متولد 1333 اصفهان و کارگردان فیلم هایی چون «من ترانه 15 سال دارم» و «دختری با کفش های کتانی» به دعوت گروه سینمای دانشگاه آزاد رامسر برای برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان « مراحل تولید و ساخت فیلم سینمایی» در این واحد دانشگاهی حاضر شد. این کارگاه آموزشی در سالن سینمای دانشگاه و با حضور دانشجویان رشته سینما، گرافیک و پژوهش هنر و همچنین اعضای هیات علمی گروه هنر برگزار شد.


در پایان کارگاه صدرعاملی با تشویق دانشجویان به ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند، افزود، دانشجویانی که طرح‌های جالب و قابل توجهی در زمینه فیلمنامه داشته باشند مورد حمایت او قرار خواهند گرفت.


کارگاه‌های آموزشی دیگری با عنوان «تاثیرات متقابل سینما و تکنولوژی و نقش آن در فیلم‌های کوتاه و بلند» و «شیوه‌های نوین رهبری بازیگر در سینما» با حضور آنت اولسن کارگردان دانمارکی و مینارد ایزیاشی بازیگر انگلیسی در ساعت 15 همین روز در سالن سینمای دانشگاه آزاد واحد رامسر برگزار شد. این کارگاه‌ها با استقبال خوب و قابل توجه دانشجویان دانشگاه، به ویژه دانشجویان رشته‌های سینما، گرافیک و پژوهش هنر همراه بود.


برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید در واحد کرمانشاه


همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید با حضور دانشجویان در مقاطع مختلف و رشته‌های گوناگون در محل سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و با حضور معاونان دانشگاه و مدیران گروه های آموزشی در راستای راهنمایی و توجیه دانشجویان ورودی جدید برای آشنایی با آیین‌نامه های آموزشی، دانشجویی و پژوهشی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برگزار شد.


تعداد دانشجویان ثبت نام شده در سال تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، بیش از چهار هزار نفر است که در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکتری در بیش از 130رشته دانشگاهی تحصیل می‌کنند.


به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم همایش خانواده سالم برگزار شد


همایش خانواده سالم ، به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم و با همکاری موسسه طلوع امید تنگستان، اداره بهزیستی شهرستان تنگستان و برخی دیگر از نهادهای شهرستان، با سخنرانی حجت الاسلام دکتر جمشیدی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شهید بهشتی تهران، در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان برگزار شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته