دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 22:55

سفر هیئت ایرانی به بروکسل برای رایزنی درباره اوضاع سوریه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که هیاتی از جمهوری اسلامی ایران فردا به مقر اتحادیه اروپا خواهند آمد تا درباره بحران و اوضاع سوریه گفت‌وگو کنیم.
کد خبر : 43532

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که اتحادیه اروپا در کنار سازمان ملل می‌تواند مذاکرات سیاسی سوریه را پیش ببرد.


با آغاز حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه، بحران در این کشور وارد مرحله جدیدی شده است و تلاش‌های دیپلماتیک هم‌زمان برای حل و فصل این بحران و مقابله با داعش ادامه دارد.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با بیان نقش روسیه در تحولات اخیر در سوریه گفت: روسیه می‌تواند نقش بسیار مهم و چشمگیری در روند رفع ناآرامی‌ها در سوریه با اثرگذاری بر دمشق ایفا کند.


وی ادامه داد: ما به‌عنوان نمایندگان اتحادیه اروپا می توانیم به‌طور مستقیم با روسیه وارد تعامل شویم و ببینیم آیا می‌توان دوره انتقال سیاسی در سوریه را آغاز کرد. آغاز دوره انتقال سیاسی در سوریه می تواند تضمین کننده این موضوع باشد که همه طرف‌های درگیر برای تعریف این فراید سیاسی دور یک میز بنشینند و گفت‌وگو کنند. وقوع این موضوع است که در نهایت به ایجاد دولت انتقالی منجر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته