دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 21:17

موضع انگلیس درباره سوریه منعطف‌تر شد

انگلیس با وجود تاکید بر موضع پیشین خود درباره ماندن «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه در قدرت، اعلام کرد درباره برخی جزییات مانند چگونگی و زمان کنار گذاشتن اسد «انعطاف‌پذیر» است.
کد خبر : 43521

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای «جروزالم پست»، «فیلیپ هاموند» وزیر امورخارجه انگلیس، روز دوشنبه گفت انگلیس همچنان اصرار دارد نمی‌توان به بشار اسد اجازه داد رییس‌جمهوری سوریه باقی بماند اما در مورد چگونگی و زمان بندی کنار گذاشتن او از قدرت "انعطاف پذیر" است.


خبرگزاری انگلیسی «رویترز» گزارش کرد در آغاز نشست روز دوشنبه وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، دیپلمات‌ها در حال تلاش برای رسیدن به یک مصالحه بین کشورهایی هستند که برخی از آنها می خواهند اسد بی‌درنگ قدرت را ترک کند و شماری آماده پذیرش یک انتقال انعطاف‌پذیرند.


به گزارش این خبرگزاری، هاموند هنگام ورود به این نشست گفت: ما نمی‌توانیم اسد را به عنوان یک راه‌حل بلندمدت برای آینده سوریه بپذیریم اما می‌توانیم درباره چگونگی کناره‌گیری او از قدرت انعطاف‌پذیر باشیم. همچنین می‌توانیم درباره زمان این کناره‌گیری انعطاف نشان دهیم.


انگلیس یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکاست. حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه که از هفتم مهرماه آغاز شده مخالفت آمریکا و همپیمانان اروپایی آن را به دنبال داشته است.


وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ در شمال اروپا گرد هم آمدند.


آنان در پیش‌نویس بیانیه‌ای حملات هوایی روسیه به مواضع شورشیان مورد حمایت غرب در سوریه را محکوم کردند و هشدار دادند خطر طولانی‌تر شدن جنگ (در سوریه) را می‌بینند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته