دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درویش‌پور در گفت‌وگو با آنا:

طرح دامپروری و مرغداری واحد ایذه پس از سال‌ها رکود فعال شد/ طرح«سینمای فرهنگی شهر» در دستور کار است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه از ارائه چندین طرح اقتصادی دانش‌بینان به شورای پژوهشی استان خوزستان در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین بخشی از بودجه غیرشهریه خبر داد.
کد خبر : 43510

محمدوفا درویش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: فعال شدن طرح راکد دامداری با خرید تعداد زیادی گوسفند و نیز فعال شدن طرح مرغداری بعد از سال‌ها رکود که از مجهزترین طرح‌های صنعتی منطقه است، از طرح‌های درآمدزا و مهم دانشگاه آزاد ایذه است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه ادامه داد: پیگیری طرح آبیاری بارانی و طرح تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه با بیش از 4 هکتار زمین با حمایت 70درصد مالی از طرف جهاد سازندگی نیز از طرح‌های امیدوارکننده در راستای درآمدزایی است.



وی افزود: افتتاح مجتمع مجهز ورزشی شامل تکمیل و تجهیز سالن ورزشی، پیست دوومیدانی و چمن فوتبال و ... در طرح 50 هکتار راسوند در سال 94 که از سال گذشته آغاز شده و باعث می‌شود تمام فعالیت‌های ورزشی واحد در این دانشگاه انجام گیرد و از هزینه 75 میلیونی هر ترم به مجتمع‌های ورزشی خارج از دانشگاه جلوگیری شود از اقدامات بسیار مهم واحد ایذه در راستای درآمدزایی و مدیریت هزینه‌هاست.


افتتاح مجتمع مجهز ورزشی شامل تکمیل و تجهیز سالن ورزشی، پیست دوومیدانی و چمن فوتبال و ... در طرح 50 هکتار راسوند در سال 94 که از سال 93 آغاز شده و باعث می‌شود تمام فعالیت های ورزشی واحد در این دانشگاه انجام گیرد و از هزینه 75 میلیونی هر ترم به مجتمع‌های ورزشی خارج از دانشگاه جلوگیری شود از اقدامات بسیار مهم در راستای درآمدزایی و مدیریت هزینه‌هاست

درویش‌پور با توجه به وضعیت کاری کارمندان این دانشگاه به آنا گفت: پیگیری و حل مشکل تعداد 10 نفراز نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت آنها و نیز اخذ مجوز بکارگیری چهار نیروی بدون مجوز از مواردی است که در این راستا اتفاق افتاده است.


به گفته وی، امکان‌سنجی استفاده از انرژی‌های نو در استان خوزستان با شرکت توزیع برق خوزستان، طراحی و ساخت دستگاه تشخیص کیفیت ورق با توجه به خواص مغناطیسی- واحد نورد فولاد اکسین اهواز، ممیزی انرژی الکتریکی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد خوزستان مصوب شورای پژوهشی، تولید نرم‌افزار بانک اطلاعاتی سد و نیروگاه مسجدسلیمان- سازمان آب و برق خوزستان و کاهش مبلغ قبوض برق در اثر ممیزی انرژی الکتریکی -که در سال جاری در واحد به مبلغ دو میلیون تومان در ماه از سوی مهندسان برق واحد صورت گرفته است- تفاهمنامه هایی است که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان واحد ایذه به امضا رسیده و علاوه بر این ارائه یازده طرح درآمدزا به سازمان مرکزی و منطقه، حائز اهمیت است.


درویش‌پور گفت: اخذ مجوز آموزش‌های نظام مهندسی و نیز راه‌اندازی سایت‌های آموزش رباتیک، کنکور کلاس هنر، طرح راه‌اندازی شیلات و پارک تفریحی پشت سد کارون 3 ( پیگیری) از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام و یا انجام شده این واحد است.



به گفته رئیس واحد ایذه،‌ طرح سینمای فرهنگی شهر در تالار مولوی دانشگاه، موزه تاریخی و حیات وحش به روش تاکسی درمی، دفن و طراحی یادمان شهدای گمنام در محل دانشگاه از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه است.


درویش‌پور، وضعیت پروژه‌های عمرانی در این واحد را یادآور شد و و با بیان اینکه سایت آموزشی– کارگاهی 50 هکتاری راسوند که علی‌رغم تلاش‌های زیاد فاقد سند رسمی بوده و پرونده‌اش برای صدور سند قطعی به نام دانشگاه در حال پیگیری است و به زودی صادر خواهد شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد ایذه در 75 هکتار زمین (ساخت و غیرساخت) یکی از فعال‌ترین واحدهای استان خوزستان است.


وی ادامه داد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی ایذه از قدیمی‌ترین واحدهای تاسیس شده کشور و استان خوزستان است که در سال 65 با تعداد 2 رشته در یک ملک استیجاری کار خود را آغاز کرد و اکنون با نزدیک به 90 رشته و 6 هزار دانشجو در 75 هکتار زمین یکی از فعالترین واحدهای استان خوزستان بوده که البته این تعداد رشته در این دوسال اخیر اخذ شده است.


این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 92 واحد ایذه با 23درصد زیان‌دهی در صدر واحدهای زیان ده استان بود که با برنامه‌ریزی‌های درست و مدیریت هزینه‌ها در سال 93 از زیان‌دهی خارج و امروزه به لطف الهی در مسیر سوددهی قرار گرفته است.



رئیس واحد ایذه گفت: با همدلی، هماهنگی و همکاری صمیمانه واحد ایذه توانست در سال 92 مشکلات عدیده شامل 23درصد زیاندهی و چندین پرونده حقوقی و چندین میلیارد بدهکاری که آن را در صدر واحدهای مشکل‌دار منطقه قرار داده بوده پشت سر بگذارد و امروزه بالنده و پویاتر از همیشه رو به جلو حرکت کند و با اخذ رشته‌های مهم و اجرای طرح‌های درآمدزا بهار بالندگی خود را آغاز کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته