دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 16:33

شحاته: روسیه و طرف‌های عربی به مخرج مشترکی برای حل بحران سوریه دست یافته‌اند

گفت‌وگو میان جانشین ولیعهد عربستان با رئیس‌جمهوری روسیه نشان می‌دهد که در سایه تحولات اخیر میدانی و سیاسی و بین‌المللی نقاط توافقی بر سر حل بحران سوریه وجود دارد.
کد خبر : 43496

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «اسپوتنیک»، «رضا شحاته» معاون وزیر امورخارجه سابق مصر امروز دوشنبه گفت: با وجود برخی اختلاف‌ها و تفاوت در مواضع طرف‌های درگیر در بحران سوریه، روز به روز شاهد مخرج مشترکی از توافق میان روسیه و همه طرف‌های عربی و غربی هستیم.


«شحاته» افزود: با وجود اختلاف برسر سرنوشت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، اکنون طرف‌ها متوجه خطر بزرگ‌تری همچون تروریسم شده‌اند که کل منطقه ازجمله عراق و سوریه را تهدید می‌کند و تاثیر زیادی بر منافع کشورهای بزرگ گذاشته است.


وی با بیان اینکه ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا تاکنون نتوانسته است تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: ناچاریم در حالی‌ که خطر گروه داعش که توانسته است هزاران بیگانه را در خود جذب کند، افزایش یافته است، گزینه‌های دیگری را بررسی کنیم. آنها اکنون بر چاه‌های نفتی تسلط یافته‌اند که منبع مالی سرشاری را برایشان فراهم کرده است.


این دیپلمات مصری گفت: مواجهه وسیع‌تر با این گروه تروریستی با هماهنگی و توافق میان کشورهای بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است و اهمیت آن روز به روز بیشتر آشکار می‌شود.


وی افزود: بحران سوریه بسیار پیچیده‌تر از تمرکز بر شخص «بشار اسد» و سرنوشت وی در حکومت آینده سوریه شده است و نیازمند بازگشت به توافق ژنو 1 هستیم تا مردم سوریه خودشان نظام سیاسی مناسبی را برگزینند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته