دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 13:16
رییس واحد شیراز خبر داد

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس

دکتر حمزه سارویی در راستای تقویت و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های منابع انسانی تمامی سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی که در نظام اداری، خدماتی و تولیدی، صنعتی و... کشور مشغول به کارند، از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت در دانشگاه آزاد استان فارس خبر داد.
کد خبر : 43399

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فاری در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: این مرکز با هدف ارتقای سطح توانمندی افراد جامعه، ایجاد فرصت شکوفایی استعدادها از طریق آموزش‌های تخصصی و کاربردی، تجاری سازی دانش برای تمامی ارگان­‌ها، موسسات، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین بهره برداری اقشار مختلف جامعه راه‌اندازی شده است.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد فارس راه اندازی این مرکز را در راستای عقد قرارداد و طرح‌های پژوهشی به منظور درآمد زایی عنوان کرد و خواستار توجه جدی مسئولین به این امر شد و از فراهم شدن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در این مرکز خبر داد و افزود: با اقداماتی که انجام خواهد گرفت، سعی بر آن است که در آینده ای نزدیک تفاهم نامه‌های کامل و جامعی با ادرات و سازمان‌های استان بسته شود و از این رو سهم بسزایی در تربیت نیروی متخصص جامعه داشته باشیم و همچنین با نیازسنجی مناسب در منطقه، بهترین استفاده را از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت کاربردی و همچنین برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها کنیم.


سارویی تصریح کرد: تلاش ما براین است که بیشتر به سمت اهمیت دادن به واحدهای عملی و کارآموزی و کارآفرینی برویم تا با آموزش­‌های تخصصی متناسب با نیاز بازار کسب و کار و آموزش‌های مستمر به دانشجویان و بازآموزی دانش آموختگان دانشگاه،ضمن کسب تجربه و وارد شدن آنان به بازار کار و اشتغال ، بتوانند به معنای واقعی کلمه در حوزه اشتغال، که امروز یکی از بحث‌های کلان کشور در ارتباط با جوانان است موفق و سربلند باشند.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تجاری سازی قابلیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و فرهنگی این دانشگاه را در راستای درآمدزایی غیر از شهریه مهم تلقی کرد و تصریح کرد: برای خلق ثروت و ارتقای سطح اقتصاد دانش‌بنیان باید به تعمیم و توسعه آموزش عالی کاربردی و تخصصی در سطح جامعه بپردازیم.


رییس واحد شیراز از همه صاحب نظران، استادان و متخصصان کارآفرینی خواست تا طرح‌های عملیاتی و کاربردی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، دوره‌های تخصصی، سخنرانی‌ها، همایش‌ها و مسابقات علمی و برای بررسی، تصویب و اجرایی شدن به دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، حوزه ریاست و یا به آدرس اینترنتی prl@iaushiraz.ac.ir ارسال کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته