دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

رامین ناصرنصیر: «باغ آلبالو» برای من فرصتی بود تا از نزدیک با کار پسیانی آشنا شوم

رامین ناصرنصیر که از بازیگران نمایش «باغ آلبالو» کاری از آتیلا پسیانی است گفت: «بازی در این اثر بر اساس تعاملی که با کارگردان نمایش داشتم طراحی شده است و آتیلا پسیانی دیدگاه ازپیش تعیین‌شده‌ای نسبت به یک نقش ندارد.»
کد خبر : 43378

رامین ناصرنصیر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره حضورش در نمایش «باغ آلبالو» گفت: «برای هر بازیگر اجرای نمایشنامه‌ای از آنتوان چخوف بسیار جذاب است؛ بخصوص نمایشنامه «باغ آلبالو» که یکی از مهم‌ترین کارهای چخوف محسوب می‌شود و بیشترین تعداد اجرا در سراسر جهان را داشته است. جدای از ویژگی‌های حائز اهمیت در نمایش «باغ آلبالو» کار با آتیلا پسیانی برایم اهمیت ویژه‌ای داشت.»


درباره تغییرات ایجاد شده در این اثر عنوان کرد: «با توجه به این‌که نمایشنامه متنی بسیاری طولانی دارد، برای اجرا روی صحنه مطابق با سلیقه کارگردان نمایش، دستخوش تغییرات جزئی شده است و توسط محمد چرمشیر مورد بازنویسی قرار گرفته است. با وجود تغییرات ایجاد شده کلیت نمایش مغایرتی با متن آنتوان چخوف ندارد.»


او که با حضور در نمایش «باغ آلبالو» اولین تجربه همکاری با پسیانی را پشت سر می‌گذارد، بیان کرد: «آتیلا پسیانی کارگردانی تجربه‌گرا است و از معدود آدم‌هایی است که به شکل درست سراغ تئاتر تجربی رفته است. اگر چه ممکن است با برخی از کارهای وی ارتباط برقرار نکرده باشم اما به طور کل دیدگاه و نوع کارش را دوست دارم. نمایش «باغ آلبالو» برای من فرصتی بود تا از نزدیک با کار پسیانی آشنا شوم.»


این بازیگر تئاتر و تلویزیون در ادامه سخنانش تاکید کرد: «اصولاً برای من اولویت در پذیرفتن یک نقش با اجرا است البته از نظر من وقتی یک کارگردان دیدگاه جالب و نو نسبت به تئاتر داشته باشد می‌تواند حتی بدون متن نیز تئاتری خوب اجرا کند. معتقدم تئاتر با اجرا اتفاق می افتد و نه با متن.»


وی گفت: «این اثر نمایشی برای جشنواره تئاتر فجر سال گذشته آماده شده بود. تمرین‌های این کار از 15 شهریور ماه آغاز شده و در حال حاضر گروه در مجموعه تئاترشهر مشغول آخرین ریزه کاری‌ها هستند.»


ناصر نصیر درباره همکاری و تعاملی که در تمرین‌های «باغ آلبالو» با پسیانی داشته است گفت: «طبیعتاً کارگردان صاحب اثر است ولی در حوزه تعبیر و تفسیر نقش آتیلا پسیانی از افرادی است که بر اساس ویژگی هر بازیگر و توانایی‌های او به نقش شکل می‌دهد بنابراین یک کاراکتر بسته به این‌که آن نقش را من بازی کنم و یا بازیگر دیگری به شکل متفاوتی اجرا می‌شود. در حقیقت آتیلا پسیانی دیدگاه از پیش تعیین‌شده ای نسبت به یک نقش ندارد و یک رل با توجه به توانایی بازیگر تفاوت ویژه‌ای دارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته