دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 09:11

فرانسه و عربستان در زمینه هوافضا قرارداد می‌بندند

فرانسه و عربستان سعودی روز سه‌شنبه طی سفر «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه به ریاض، قرارداد بزرگ هوافضا را امضا می‌کنند.
کد خبر : 43329

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از «رویترز»، یک منبع خبری در فرانسه گفت قراردادهای مهمی با عربستان امضا خواهد شد. یک قرارداد نظامی درباره هلیکوپترهای ایرباس در میان است.


والس تور خاورمیانه خود را روز شنبه از قاهره آغاز و قراردادی برای فروش دو ناو هلیکوپتربر به مصر امضا کرد.


عربستان سعودی به‌تازگی برای خرید کشتی‌هایی با قابلیت‌های انعطاف‌پذیر طی عملیات مانند حمل هلیکوپتر «میسترال» که به مصر فروخته شده و همچنین ناوچه‌های چندمنظوره «فرم» علاقه نشان داده است. با این همه، هنوز مذاکراتی در کار نیست.


از سوی دیگر، این کشور به ماهواره‌های جاسوسی ساخته شده به دست گروه دفاع فرانسه «تالس» علاقه‌مند است. این گروه امید دارند برای بستن یک قرارداد بزرگ با ریاض برنده شوند.


فرانسه در این حال امیدوار است دو نسل بعدی از راکتورهای تحت فشار «یوروپن» را که به دست گروه هسته‌ای دولتی «آروا» ساخته شده است، به عربستان سعودی بفروشد.


عربستان اکنون در یمن وارد جنگ زمینی، دریایی و هوایی شده است. فرانسه پس از لغو قرارداد خود با روسیه که در پی بحران اوکراین رخ داد، با فروش هلیکوپتر میسترال به مصر موافقت کرد.


«ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه، روز شنبه در قاهره گفت ارزش قرارداد فروش میسترال به مصر نزدیک 950 میلیون یورو (1 میلیارد و یکصد میلیون دلار) است که شامل اصلاح و آموزش می‌شود.


انتظار می‌رود این دو فروند فوریه و مارس (بهمن و اسفند آتی) تحویل داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب