دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 10:09
در گفت‌وگو با آنا:

عراقچی: درباره اظهارت وندی‌شرمن خبرسازی شد/ از نقل قول‌های اشتباه نمایندگان در مجلس تعجب کردم

عباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا به حواشی جلسه علنی روز گذشته مجلس و تهدید ظریف و صالحی و همچنین بیان نقل قول‌های اشتباه از سوی نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.
کد خبر : 43321

سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در حاشیه جشن آفتاب مهر، از مجموعه همایش‌های صلح و سلام دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره اعلام روز اجرایی شدن برجام گفت: روز اجرایی شدن برجام منوط به این است که طرفین، تعهدات خود را انجام دهند و نمی‌توان پیش بینی کرد که این پروسه چقدر طول می‌کشد، بنابراین نمی توانیم تاریخ دقیقی اعلام کنیم، اما احتمالا حدود 45 روز تا 2 ماه طول خواهد کشید.


او در پاسخ دیگر خبرنگار آنا درباره پیش‌بینی جلسه بعدی مجلس و بررسی جزئیات طرح یک‌فوریتی «اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام» گفت: حتما انتظار می‌رود که با بحث‌های چالشی و تند مواجه شویم. به هر حال خاصیت مجلس چندصدایی و آزاد که همه نوع نقطه نظری در آن بیان می‌شود چنین است و لازم است که با این فرهنگ آشنا باشیم. البته در بعضی مسائل که از حیطه مرزهای معمول خارج می‌شود، باید ملاحظاتی صورت گیرد.


او درباره خبر منسوب به وندی شرمن که از سوی برخی نمایندگان مطرح شد، گفت: آن‌طور که بنده اطلاع دارم اصل خبر این بود که ایشان گفتند این طرح مانع اجرای برجام نیست، البته باز باید به اصل خبر رجوع کرد، اما در این زمینه خبرسازی صورت گرفت.


معاون ظریف تاکید کرد: در فضای سیاسی کنونی هر نوع حرفی بیان می‌شود و خبرسازی‌هایی انجام و نقل قول‌هایی به اشتباه مطرح می‌شود.


او ادامه داد: درجلسه روزگذشته مجلس نیز نقل‌قول‌هایی منسوب به بنده مطرح شد که بنده تعجب کردم و نتوانستم خود را کنترل کنم و ایستادم. به هر حال وقتی فضا سیاسی باشد روبرو شدن با مسائلی از این دست طبیعی است. در جامعه چند صدایی و جامعه‌ای که همه آزاد هستند صحبت کنند، این مسائل دور از انتظار نیست.


به گزارش آنا، دیروز مهرداد بذرباش در مخالفت با تصویب کلیات طرح یک‌فوریتی «اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام» گفت: خانم شرمن عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا گفته هیچ یک از بخش‌های طرح یک فوریتی مجلس مانع اجرایی شدن برجام نیست که نیاز امروز ما و کاخ سفید باشد. آقای روحانی می‌خواهد اجرای برجام قبل از انتخابات باشد.


همچنین علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در جریان جلسه روز گذشته، طرح برجام در مجلس را طرح «وندی شرمن» خواند و مدعی شد که سخنان ظریف، عراقچی، صالحی و شمخانی در جلسات این کمیسیون متناقض بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته