دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1393 - 12:29
در گفت‌وگو با آنا تاکید شد

رییس واحد نجف آباد: آینده درخشان دانشگاه آزاد اسلامی با عملیاتی کردن سیاست‌ها و رهنمودهای آیت‌الله هاشمی محقق خواهد شد

رئیس واحد نجف‌آباد با بیان اینکه باید برای تحقق سیاست‌های آینده دانشگاه از الان تلاش کنیم، تاکید کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی بر سیاست‌ها و رهنمودهای آیت‌الله هاشمی متمرکز شود، آینده بسیار درخشانی در انتظار دانشگاه خواهد بود.
کد خبر : 4329

دکتر سیدمحمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آناٰ با توجه به برگزاری شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دو موضوعٰٰ "سخنان آیت الله هاشمی و ارزیابی اجلاس را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اجلاس شصت و نهم با موفقیت بسیار خوبی برگزار و سیاست های کلی و راهبردهای اصلی از سوی مسئولان دانشگاه بویژه رئیس هیات موسس و امنا و رئیس دانشگاه ارائه شد؛ در این راستا کمیته های تخصصی معاونت های مختلف هم با دستورالعمل های متفاوت برگزار شد و نتایج خوبی در بر داشت.


راهبردهای اساسی دکتر میرزاده راهگشا و مناسب خواهد بود


وی با بیان اینکه نتایج این اجلاسٰٰٰٰٔ راهبرد و راهکاری مناسب و خوب برای روسا و مدیران در واحدهای دانشگاهی برای برنامه ریزی و اهداف پیش روی دانشگاه تا اجلاس بعدی خواهد بود از زحمات رئیس دانشگاه آزاد قدردانی کرد و گفت: دکتر میرزاده انصافا برای این اجلاس وقت گذاشتند و راهبردهای اساسی که با مطالعه و کار کارشناسی چندین ماهه به آن رسیده بودند را ارائه کردند که بسیار راهگشا و مناسب خواهد بود.








رئیس واحد نجف‌آباد تاکید کرد: آنچه مربوط به ما دانشگاهیان است باید برای محقق شدن آن از الان تلاش کنیم، اگر دانشگاه آزاد اسلامی به آنچه که آیت الله هاشمی(سیاست ها و رهنمودها) بیان کردند، متمرکز شود، آینده بسیار درخشانی در انتظار دانشگاه خواهد بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با توجه به سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس شصت و نهمٰ، ایشان را شخصیت بسیار ژرف‌اندیشی دانست و گفت: آقای هاشمی خیلی فراتر از مجموعه دانشگاه و کشور ایران می اندیشند و به عنوان یک سیاستمدار جامعه اسلامی و بین المللی مسایل را با آینده نگری بسیار دقیق و کارشناسانه نگاه می کنند.


وی ادامه داد:‌ آنچه رئیس هیات امنای دانشگاه بیان کردند نه تنها برای مدیران و آینده دانشگاه آزاد اسلامی مطرح بوده بلکه برای آینده نظام اسلامی و برنامه مدیران و برنامه ریزان نظام اسلامی هم مطرح است و باید مورد توجه قرار بگیرد؛ ایشان روی مسایل اصلی دست گذاشته که جامعه اسلامی باید روی آن حساس بوده و برنامه ریزی و مطالعه داشته باشند و برای آینده کار کنند چنانچه اگر الان ما از این لحظه ها غفلت کنیم جبران آن برای آینده جامعه و نظام بسیار دشوار خواهد بود.


لزوم عملیاتی کردن سیاست ها و رهنمودهای اجلاس 69 از اکنون


امیری با بیان اینکه همین انتظار از شخصیتی مانند آقای هاشمی می رود که با چنین دیدگاه بلندی که کمتر دیده شده این گونه آینده را نگاه کرده و مسایل اساسی را تجزیه و تحلیل کنندٰ، افزود: آنچه ما به عنوان مدیران دانشگاه موظف هستیم بر روی آن متمرکز شویم و وقت بگذاریمٰ، عملیاتی کردن سیاست ها و رهنمودهای ایشان است که باید در فضایی حتی فراتر از دانشگاه روی آن کار شود، اما ما در دانشگاه آزاد مسئولیت داریم و باید بتوانیم این سیاست ها و راهنمودها را جامه عمل بپوشانیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تاکید کرد: آنچه مربوط به ما دانشگاهیان است باید برای محقق شدن آن از الان تلاش کنیم، اگر دانشگاه آزاد اسلامی به آنچه که آیت الله هاشمی(سیاست ها و رهنمودها) بیان کردند، متمرکز شود، آینده بسیار درخشانی در انتظار دانشگاه خواهد بود.


آینده پژوهی از نکات اساسی مورد نیاز جامعه در عرصه‌های مختلف است


وی با توجه به موضوع آینده پژوهی که از سوی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد مطرح شدٰ به آنا گفت: این موضوع حتی در دانشگاه های دولتی کمتر دیده شده که روی آن کار شود؛ آینده پژوهی از نکات اساسی مورد نیاز جامعه به لحاظ فرهنگی، بین المللی، اقتصاد، معیشت و ... است که می توان گفت آیت الله هاشمی که از استراتژیک های نادر بین الملل است، این مسائل را با ژرف اندیشی خود می بینند و بیان می کنند.









آنچه رئیس هیات امنای دانشگاه در اجلاس شصت و نهم بیان کردند نه تنها برای مدیران و آینده دانشگاه آزاد اسلامی مطرح بوده بلکه برای آینده نظام اسلامی و برنامه مدیران و برنامه ریزان نظام اسلامی هم مطرح است و باید مورد توجه قرار بگیرد

خوشحالیم که دانشگاه آزاد چنین شخصیت و پشتوانه قوی‌ای دارد


این مسئول ابراز امیدواری کرد که روسا و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، رهنمودها و سیاست‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را جامه عمل بپوشانند و معتقدم که این کار عملی خواهد بود؛ خوشحالیم که دانشگاه آزاد چنین شخصیت و پشتوانه قوی ای دارد که در بزنگاه هایی که احساس نیاز و خطر کنندٰ، راهکارها و راهبردهای اساسی را فراروی دانشگاه قرار می دهند و اجلاس شورای مرکزی نیز از همین نوع است؛ ما باید در واحدها و مجموعه بزرگ خانواده دانشگاه آزاد این راهکارها و راهبردهای اساسی را دنبال و عملی کنیم و همچنان در جامعه و کشور پیشرو باشیم.


امیری با توجه به حضور خود در کمیته‌های تخصصی پژوهش و فناوری و آموزش و نحصیلات تکمیلی به آنا گفت: در هر دو کمینه کارهای خوبی انجام شد. در کمیته پژوهش و فناوری موضوع پژوهش بخصوص در حوزه تجمیع آزمایشگاه ها و کارگاه که کار بسیار درستی است، دنبال شد؛ ما اکنون چندین هزار آزمایشگاه و کارگاه داریم که هم مجهز هستند و هم در کشور حتی بروزتر و مدرنتر از تجهیزات دانشگاه های دولتی است که باید حداکثر بهره برداری و استفاده بهینه را از آنها داشته باشیم. این موضوعات در کمیته پژوهش به بحث گذاشته شد و امیدواریم این سرمایه عظیم دانشگاه تجمیع شود و در اختیار جامعه دانشگاهی و غیر از دانشگاه هم قرار بگیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد یادآور شد:‌ در کمیته آموزش و تحصیلات تکمیلیٰ، سیاست ها و راهبردهای آموزشی دانشگاه در 4 سال آینده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مسایل و مشکلات واحدهای دانشگاهی در حوزه آموزش مطرح و سیاست‌ها و اولویت‌ها مشخص و بحث های مفیدی ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته