دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد در گفت‌‌وگو با آنا تاکید کرد

اهمیت آشنایی دانشجویان با ابسکو/ دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی از مهمترین نیازهای پژوهشی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: پایگاه اطلاعاتی ابسکو (Ebsco ) دسترسی به اطلاعات بیش از 10 هزار نشریه تمام متن به همراه خلاصه و نمایه بیش از 40 هزار نشریه مختلف علمی را در حوزه‌های مختلف مهیا ساخته است.
کد خبر : 43278

دکتر محمد ضمیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در کنار پایگاه‌های اطلاعاتی بزرگی چون ScienceDirect IEEE و Scopus پایگاه اطلاعاتی ابسکو(Ebsco) قرار دارد که دسترسی به اطلاعات در حوزه‌های علوم اجتماعی، علوم انسانی، آموزش و پرورش، کامپیوتر، مهندسی، تجارت، مدیریت، اقتصاد، مالی، حسابداری، تجارت بین‌الملل، هوش مصنوعی، کشاورزی، پزشکی و ... را مهیا ساخته است.


معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد افزود: پایگاه اطلاعاتی ابسکو از کمپانی صنعتی ابسکو منتج شده و یکی از 200 کمپانی برتر اقتصادی امریکا است که در سال 2006 بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشته است و بیش از 40 شرکت زیر مجموعه دارد.


وی با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان با ابسکو خاطرنشان کرد: دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی به روز دنیا یکی از مهمترین نیازهای پژوهشی است زیرا از سویی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی رو به افزایش است و از سوی دیگر انجام تحقیقات نوآورانه از سوی دانشجویان و نیز نیاز استادان به دسترسی به اطلاعات به روز دنیا از مسائل حائز اهمیت در زمینه پژوهش به شمار می‌رود.


ضمیریان با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی ابسکو خاطرنشان کرد: کارگاه ابسکو روز سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 16-14 در سالن جلسات دانشکده فنی و مهندسی برگزار و در پایان این کارگاه به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد. مدرس این کارگاه نماینده EBSCO در تهران است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته