دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1394 - 08:16
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خبر داد:

انتخاب سرپرست کاروان ایران در ریو 2016 در آبان‌ماه / واریز بودجه به حساب فدراسیون‌ها به صورت درصدی

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: گزینه هایی برای سرپرستی کاروان اعزامی به المپیک برزیل مطرح هستند اما انتخابی صورت نگرفته است وتا پایان آبان ماه این انتخاب انجام می‌شود.
کد خبر : 43263

فضل الله باقرزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص اختصاص بودجه به فدراسیون های المپیکی گفت:« وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این زمینه عملکرد خوبی دارند و بنا به دستور شخص وزیر ورزش بودجه فدراسیون های ورزشی ماهانه در اختیارشان قرار می گیرد. در حال حاضر هم اکثر فدراسیون های ورزشی تا حدود 60 درصد از بودجه را دریافت کردند.»


وی ادامه داد:« کمیته ملی المپیک در سال 94 که سال منتهی به المپیک می باشد، بودجه تمام فدراسیون های مدال آور المپیک را 100 درصد افزایش داده است. فدراسیون های وزنه برداری، کشتی و تکواندو از زمره این فدراسیون ها هستند که بودجه امسال آنها نسبت به سال های قبل دو برابر شده است.»


باقرزاده در مورد واریز ماهانه بودجه به حساب فدراسیون ها افزود:« بودجه ای که دولت در اختیار کمیته ملی المپیک قرار می دهد به صورت درصدی و ماهانه است. کمیته ملی المپیک هم بر همین منوال این بودجه را در اختیار فدراسیون های ورزشی قرار می دهد. به عنوان مثال فدراسیون شمشیربازی که بنده رئیس آن هستم چند روز پیش بودجه شهریور ماه را هم دریافت کرد.»


رئیس فدراسیون شمشیر بازی در ادامه در مورد اینکه این فدراسیون شانس کسب چند سهمیه در مسابقات المپیک را دارد بیان داشت:« با توجه به برنامه های این فدراسیون و صحبت هایی که با مربیان تیم ملی انجام دادیم شانس کسب یک سهمیه را در مسابقات المپیک برای شمشیر بازی درنظر گرفتیم.»


عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد انتخاب سرپرست کاروان اعزامی به مسابقات المپیک گفت:«در حال حاضر گزینه هایی برای سرپرستی کاروان اعزامی به المپیک برزیل مطرح هستند اما انتخابی صورت نگرفته است. اما بنا داریم طی جلساتی که برگزار می کنیم تا پایان آبان ماه سرپرست کاروان ایران برای مسابقات المپیک را معرفی کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته