دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشجویی فرهنگی واحد بندرعباس:

دانشجویان باید با آرمان‌گرایی، آزاداندیشی و تبلور فکری خود مشکلات جامعه را رفع کنند

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، برگزاری کرسی آزاداندیشی را از جمله اقدامات مهم و اساسی حوزه فرهنگی دانشگاه در راستای تقویت جامعه یاد کرد و گفت: دانشجویان باید با آرمان‌گرایی، آزاداندیشی و تبلور فکری خود مشکلات جامعه را مرتفع سازند.
کد خبر : 43231

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، داود افخمی‌تبا در جلسه کرسی آزاداندیشی واحد بندرعباس با توجه به نقش و جایگاه دانشگاه‌ها در بیان عقاید و نکته نظرهای سازنده در خصوص مسائل و مشکلات موجود در جامعه افزود: دانشجو ذهن خلاق و بیدار جامعه است و قطعا شنیدن نکته نظر دانشجو در خصوص مسائل روز جامعه می‌تواند کارساز و گره‌گشا باشد.


این مسئول بالا بردن اعتماد به نفس و کنار گذاشتن ملاحظه‌کاری‌های بی مورد در تفکرات را از ثمرات کرسی آزاداندیشی یاد کرد و گفت: باید تلاش شود که این احساس در مسیری علمی و محققانه برای پرسشگری و پژوهش بیشتر سوق داده شود؛ چراکه در غیر این صورت به همان ترتیب می‌تواند برای دانشجویانی که غنای علمی و فکری کافی ندارند، ایجاد اعتماد به نفس کاذب کند و حضور در کرسی‌ها به جز تخلیه روانی نتیجه‌ای برای دانشجو در پی نداشته باشد.


وی با بیان این که سیاست دانشگاه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری حمایت از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه است، افزود: خوشبختانه روند برگزاری کرسی های آزاداندیشی در این واحد دانشگاهی دارای وضعیت مطلوبی است و ماهیانه حداقل سه کرسی آزاداندیشی با موضوعات علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه برگزار می شود که خوشبختانه با استقبال خوب دانشجویان نیز مواجه شده است.


در این کرسی که با موضوع " مد، پوشش و خط قرمزها" برگزار شد، موافقان و مخالفان در قالب مناظره به بحث و بررسی پرداختند و در نهایت با جمع بندی داور، کرسی به پایان رسید.






انتهای پیام/

برچسب ها: واحد بندرعباس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته