دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1393 - 10:56
در پیامی به اجلاسیه شهدای دامغان:

علی لاریجانی: حماسه‌آفرینی‌ها هیچ گاه از حافظه ملت فراموش نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به اجلاسیه بزرگ شهدای دامغان از «شهادت» به عنوان نقطه اوج دلدادگی و ایمان به جهاد در راه خدا یاد کرد.
کد خبر : 4321

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در این پیام آورده است:


گرامیداشت و تکریم مقام شهدا در واقع تقدیر از ایثار، فداکاری، مقاومت و پایداری در برابر دشمنان می‌باشد که نتیجه آن عزت و سربلندی برای مردم بزرگ ایران و برای تاریخ یک ملت پرافتخار می‌باشد.


بخشی از تاریخ و هویت هر ملتی را دلاوری‌ها و پایمردی‌ها در مقابل هجوم بیگانگان و یورش متجاوزین تشکیل می‌دهد که این حماسه‌آفرینی‌ها هیچگاه از حافظه تاریخی ملت فراموش نخواهد شد.


شهادت مرتبه عالی و تجلی عینی از آرمانخواهی، رشادت و ایثار است و به واقع نقطه اوج دلدادگی و ایمان به جهاد در راه خدا می‌باشد که باید در برابر این همه عظمت و بزرگی سر تواضع فرود بیاوریم. شهیدان بزرگوار رویاها و آرمان‌های صادقانه‌ای داشتند که سر و جان خویش را در راه آن نثار کردند تا آن‌چه از سعادت و نیکبختی در نظر خداوند طلب می‌کردند به آن دست یابند و سرافرازی دنیا و آخرت را به دست بیاورند.


شهرستان دامغان با داشتن مردمی متدین، ولایتمدار و انقلابی همواره نقش مهمی در صحنه‌های انقلاب و نظام داشته است و حضور جوانان و رزمندگان این منطقه در عرصه دفاع مقدس و تقدیم ۶۲۵ شهید والامقام و تعداد زیادی جانباز و ایثارگر، گواهی بر معنا یافتن روحیه دوستداری و پیروی از دستاوردهای انقلاب می‌باشد. همچنین وجود دو شهید گرانقدر یعنی شهید سید حسن شاهچراغی و شهید ابوالقاسم داوودالموسوی (موسوی دامغانی) که وظیفه خطیر نمایندگی و وکالت مردم را بر عهده داشتند، به یقین بیانگر میزان ارادت و مرتبت ایمان اهالی این شهرستان به اسلام و کشور می‌باشد.


این شهیدان سرافراز نماینده که تربیت یافته خاندان روحانی و مکتب اهل بیت(ع) می‌باشند با بهره‌مندی از علوم و معارف دینی و مکتبی و روش‌های سیاسی و انقلابی به چهره‌های متعهد و مبارز تبدیل گشته و توانستند نقش فراوانی در خدمت به انقلاب و نظام داشته باشند.


برگزاری مراسم و آیین تکریم شهدا که درود خداوند به تمامی آن ها باد، فرصت مغتنمی است که در آن می‌توان به بررسی و تبیین شخصیت و وجوه فکری واعتقادی این عزیزان گرانقدر پرداخت.


وی در پایان ضمن تجلیل از دست اندرکاران همایش معنوی و ارزشمند بزرگداشت مقام ۶۲۵ شهید پرفروغ شهرستان دامغان، اظهار امیدواری کرده است که همه ما بتوانیم در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان ارجمند به وظیفه دینی و ملی خویش با تمام توان عمل کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب