دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1393 - 10:51

اظهارات ضدایرانی سناتور جمهوری خواه آمریکا/ حمایت از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره

«مارک کرک»، سناتور جمهوری خواه ایلینویز در بیانیه‌ای از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و گروه داعش حمایت کرد.
کد خبر : 4318

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، سناتور «مارک کرک» طی بیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، ضمن تایید اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه ایران تهدیدی بزرگ برای جهان به‌شمار می‌رود، مدعی شد دنیای مدرن نه تنها با تهدید گروه‌های تروریستی مانند داعش، بلکه با تهدیدی مانند ایران که خود حامی تروریسم و به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای است نیز روبه‌رو خواهد شد.


وی مدعی شد ایران هسته‌ای نه تنها موجب بی‌ثباتی خاورمیانه می‌شود، بلکه موجب می‌شود کشورهای بیشتری مجهز به سلاح هسته‌ای شوند که این خود تهدید بزرگتری برای موجودیت اسرائیل خواهد بود.


مارک کرک در این بیانیه با تاکید بر اینکه آمریکا باید روابط خود را با بهترین متحدان خود حفظ کند از سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا که به دعوت جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفته، حمایت کرد.


دعوت جان بینر از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره که بدون هماهنگی با کاخ سفید صورت گرفته، موجی از اختلافات را میان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا ایجاد کرده است.


«مارک کرک» یکی از دو سناتوری است که طرح موسوم به «منندز–کرک» مبنی بر وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران جهت ممانعت از توسعه برنامه هسته‌ای ایران را به مجلس آمریکا معرفی کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب