دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1394 - 10:53

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری به رسایی:‌ دولت در خصوص برجام نظر یکپارچه دارد

نماینده تهران که در مخالفت با طرح اقدام متناسب جمهوری اسلامی در اجرای برجام صحبت می‌کرد، گفت که برخی از وزرای دولت حاضر نیستند از برجام دفاع کنند. این اظهارنظر با واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری مواجه شد.
کد خبر : 43163

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حمید رسایی نماینده تهران در نشست علنی امروز - یکشنبه 19 مهرماه- مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اقدام متناسب جمهوری اسلامی درباره برجام با استناد به اصل 77 و 125 قانون اساسی اخطار داد و گفت:‌ کلیه عهدنامه‌ها و موافقت‌نامه‌ها باید به صورت لایحه تقدیم مجلس شود.


نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: البته تمام لوایح در ابتدا باید در هیئت دولت تصویب شده و بعد به مجلس ارسال شود. اما در حال حاضر نه تنها برجام به صورت لایحه به مجلس ارائه نشد بلکه طرحی را به صورت ضمیمه می‌خواهیم به تصویب برسانیم که از اساس اشتباه و نادرست است.


وی تأکید کرد: متأسفانه حتی برخی از وزرا در هیئت دولت و در کمیسیون‌های مجلس حاضر به دفاع از برجام نشدند. بنابراین آیا دولت باید برای مجلس ریل‌گذاری کند یا مجلس باید برای دولت ریل‌گذاری کند.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار رسایی گفت که این اخطار وارد نیست و همچنین حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری طی نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد که دولت درخصوص برجام نظر یکپارچه دارد و صحبت‌های رسایی درخصوص اینکه برخی از وزرا حاضر به دفاع از برجام نشدند، درست نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته