دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1398 - 15:07

قدردانی معاون اول رئیس جمهور از موکب‌داران مسیر راهپیمایی اربعین

معاون اول رئیس جمهور پس از راهپیمایی در شهر کربلا و گفتگو با برخی موکب‌داران در مسیر برگشت به نجف در موکب حضرت زهرا (س) حاضر شد و همراه با حاضران، نماز ظهر و عصر را اقامه کرد.
کد خبر : 431355
99.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ اسحاق جهانگیری پس از راهپیمایی در شهر کربلا و گفتگو با برخی موکب‌داران در مسیر برگشت به نجف در موکب حضرت زهرا (س) حاضر شد و همراه با حاضران، نماز ظهر و عصر را اقامه کرد.


معاون اول رئیس جمهور پس از بازديد، ضمن خسته نباشيد به متوليان اين موكب، كار آنها را در خدمت رسانی به زائران، بزرگ و ارزنده توصيف و از زحمات آنها قدردانی كرد.


ل


به گزارش آنا، اسحاق جهانگيری صبح امروز مصادف با اربعين حسينی وارد فرودگاه نجف شد و در بدو ورود از سوی استاندار نجف و رئیس نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در عراق مورد استقبال قرار گرفت.


وی سپس با «لؤی الیاسری» استاندار نجف اشرف دیدار و ضمن قدردانی از مراجع بزرگ تقلید نجف و مقامات عراقی در میزبانی از بیش از ۳ میلیون زائر ايرانی، ‌اظهار کرد: میزبانی از این تعداد زائر با توجه به برخی کاستی‌ها در زیرساخت‌ها کار دشواری است و دولت و مردم ایران از مهمان‌نوازی دولت و ملت عراق تشکر می‌کنند.


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت ایران برای رفع مشکلات و موانع برگزاری بهتر مراسم راهپیمایی اربعین از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد،‌ گفت: ممکن است در مراسمی با این عظمت برخی کاستی‌ها نیز وجود داشته باشد، اما روند خدمت رسانی هر سال بهتر شده است.


ی


جهانگیری بعد از آن مسیر راهپیمایی را از نجف به سمت کربلا آغاز کرد و در مسیر حرکت در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود را شرکت در مراسم دینی و مذهبی اربعین،‌ عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) و اعلام حمایت و همراهی دولت ایران از زائران ایرانی و عاشقان امام حسین(ع) عنوان کرد.


وی ادامه داد: دولت و مردم عراق میزبانان خوبی هستند و بايد از همه موكب‌داران و مردم این کشور كه در مسیر نجف به کربلا تمام دارایی خود را خالصانه در اختیار زائرین قرار می دهند قدردانی كرد.


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حضور چشمگیر مردم عراق در پذیرایی از زوار، گفت: مدیریت و رسیدگی به چنین اجتماع بزرگی فراتر از ظرفیت و توان دولت‌هاست و گردهمایی اربعین اتفاقی استثنایی در جهان است.


ل


وی با بيان اينكه اربعين امروز به يك رسانه اجتماعی تبدبل شده است، گفت: با وجود همه مقاومت‌ها برای شنيده نشدن پيام عاشورا امروز هر زائر به يك رسانه اجتماعی تبديل شده و منادی پيام ظلم ستيزی و آزادی خواهی امام حسين(ع) است.


جهانگیری بعد از شركت در راهپيمایی بزرگ اربعين در کربلای معلی مضجع شریف و نورانی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کرد.


همچنین جهانگیری در جریان زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با نخست وزیر عراق گفتگو کرد.


معاون اول رئيس جمهور در اين مكالمه تلفنی ضمن قدردانی از زحمات دولت و ملت عراق در ميزبانی از زائران اربعين حسينی تأكيد كرد: اين مراسم به نمايشی از قدرت، استحكام و وحدت دنيای اسلام تبديل شده است.


مسعود سلطانی‌فر وزير ورزش و جوانان، محسن حاجی میرزایی وزير آموزش و پرورش و معاون امور مجلس ریاست جمهوری در اين سفر معاون اول رئيس جمهور را همراهی کردند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته