دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1394 - 10:37
در جلسه شورای اداری کارکنان

سرپرست واحد لنجان: صرفه‌جویی و دستیابی به الگوی مصرف در نظام اداری از اقدامات جدی دانشگاه است

سرپرست واحد لنجان صرفه‌جویی در هزینه‌ها و دستیابی به الگوی مصرف در نظام اداری را از اقدامات جدی دانشگاه برشمرد و گفت: توجه خاص به نحوه صحیح مدیریت برای استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌های دانشگاه باید در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر : 43125

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محسن امینی در جلسه شورای اداری کارکنان با تاکید بر اهمیت نظم و انضباط اداری تصریح کرد: به همه کارکنان این دانشگاه توصیه می‌کنم که با یک برنامه‌ریزی خوب و بهینه بر مبنای واقعیت‌ها و امکانات موجود، به خواسته‌های واقعی دانشجویان پی برده و نیازهای آنان را به مانند گذشته سریع و با دقت بیشتر، رفع کنند.


امینی:‌ از آنجایی که در هر سازمان ارباب رجوعان یکسان نبوده و از نظر خصایص انسانی و اخلاقی با یکدیگر متفاوتند، کارکنان نه تنها باید از سعه صدر، بردباری و مهربانی برخوردار باشند، تا بتوانند با ارباب رجوع برخورد توأم با احترام و عطوفت و در خور شأن و مقام آنان کنند، بلکه همواره باید به توقعات قانونی و شرعی شان، نیز توجه کنند

امینی با بیان اینکه هر پست و منصبی، عنوان وظیفه و امانت را در بردارد، افزود: کسانی که مسئولیتی را در جامعه به عهده دارند، باید افرادی امانتدار و صالح باشند و با ناظر دانستن خداوند متعال بر اعمال خود، از اقدام یا رفتار و گفتاری که باعث رنجش یا بی احترامی نسبت به دیگران شود، پرهیز کنند و همیشه خشنودی خداوند و رضایت مردم را مدنظر داشته باشند.


وی مهم ترین ویژگی اخلاقی کارکنان را پرهیزکاری و داشتن تقوا دانست و خاطرنشان کرد: حسن خلق یکی از اصول مردم داری است و همه ما باید اعمال و گفتار و رفتارمان را در جلب رضایت الهی و خشنودی مردم قرار دهیم.


سرپرست واحد لنجان خطاب به کارکنان دانشگاه گفت: از آنجایی که در هر سازمان ارباب رجوع یکسان نبوده و از نظر خصایص انسانی و اخلاقی با یکدیگر متفاوتند، کارکنان نه تنها باید از سعه صدر، بردباری و مهربانی برخوردار باشند تا بتوانند با ارباب رجوع برخورد توأم با احترام و عطوفت و درخور شأن و مقام آنان کنند، بلکه همواره باید به توقعات قانونی و شرعی‌شان نیز توجه کنند.


امینی با تاکید بر اهمیت مسئولیت‌پذیری کارکنان عنوان کرد: همه ما به عنوان یک خانواده کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم و نباید اجازه دهیم فضای بوروکراتیک و سلسله مراتبی باعث شود تا احساس تعهد و مسئولیت‌‏پذیری کارکنان در قبال سازمان کمتر شود.



وی مسئولیت را ضمانت و تعهد دانست و افزود: هر شخصی که متعهد به انجام کاری شود در حقیقت مسئولیت انجام آن کار را پذیرفته است. بنابراین هر فردی از منظرهای مختلف تکالیفی بر دوش خود دارد و یا به تعبیر دیگر مسئولیتی بر عهده او است و همگی ما باید مسئول انجام وظایف خود به نحو احسن باشیم.


امینی ادامه داد: کارکنان همواره باید با ابتکار عمل هزینه‌ها را به حداقل رسانده و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته باشند.


سرپرست واحد لنجان با تاکید بر حفظ و صیانت از اموال و سرمایه‌های دانشگاه تصریح کرد: حفاظت و استفاده درست و صحیح از اموال عمومی و بیت‌المال نشانه رشد شخصیت و حس مسئولیت‌پذیری است و البته یک انسان کامل نسبت به حفظ بیت‌المال بیش از اموال شخصی خود اهتمام قائل است و از هدر دادن و اتلاف آن پرهیز می‌کند.


وی واحد لنجان را در گسترش تحصیلات تکمیلی موفق ارزیابی کرد و گفت: افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها از الزامات توسعه کشور بوده که دانشگاه آزاد با درایت و مدیریت راهبردی و نیز تکیه بر پتانسیل‌های عظیم خود در این راستا حرکت می‌کند.


این جلسه با حضور همه کارمندان و اعضای هیات رییسه واحد در سالن کنفرانس شیخ بهایی دانشگاه آزاد لنجان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب