دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1398 - 09:53
دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی در گفتگو با آنا:

راهپیمایی اربعین نماد ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظالم است

دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی راهپیمایی اربعین را یک تجمع انسانی بزرگ در جهان عنوان کرد و گفت که راهپیمایی اربعین نماد مبارزه با ظلم و استکبار است.
کد خبر : 431223
636940273442631798_md.jpg

عیسی کاکویی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه مراسم بزرگداشت اربعین یک تجمع انسانی مذهبی بزرگ در جهان است که پس از حج نظیر آن در عالم وجود ندارد، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین نماد مبارزه با ظلم و استکبار است و این‌که مسلمانان به‌خصوص شیعیان در این اجتماع عظیم نشان می‌دهند هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت.


وی گفت: اینکه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان و با قومیت‌ها و حتی ادیان مختلف و علی‌رغم سختی راه و خطرات احتمالی، برای بزرگداشت اربعین سالار شهیدان عازم کربلا می‌شوند؛ نکات قابل توجهی در بُعد دینی، مذهبی، بین‌المللی و به‌خصوص استراتژیک جهان اسلام دارد.


دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی تجمعات عالی معنوی در دنیا را نشان میل فطری بشر به کمال‌گرایی دانست و گفت: مایه مباهات است که فطرت پاک انسانی و معنوی بشر، در خلال قرن‌ها پیشرفت و توسعه مادی و تکنولوژیکی همچنان بیدار و خروشان است و تمدن بشری، جایگاه امن و ویژه‌ای برای مباحث و تجربیات معنوی قائل است.


به گفته کاکویی؛ انسان در ذات خود می‌داند برای رسیدن به سعادت و کمال، مادیات و معنویات را می‌بایست در کنار یکدیگر داشته باشد.


وی با اشاره به برخی ایراداتی که عده‌ای بر سفرهای دینی ازجمله شرکت در مراسم حج و اربعین وارد می‌کنند، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا افراد به هر کجا که می‌خواهند سفر می‌کنند. تعجب می کنم از کسانی‌که به مبالغی که صرف حج و کربلا می‌شود ایراد می‌گیرند، اما راجع‌به هزینه سفر به اقصی نقاط آسیا و اروپا و آمریکا حساسیت نشان نمی‌دهند.


دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی گفت: به‌نظر می‌رسد کسانی‌که سفرهای معنوی را مورد هجمه و اعتراض قرار می‌دهند دچار کج‌سلیقگی و حتی غرض‌ورزی می شوند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته