دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیر سیاری در گفتگو با آنا:

ارتش به‌طور مستمر با نخبگان در تعامل است/ حمایت جهاد خودکفایی ارتش از ایده‌های دفاعی و مدیریتی

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش در راستای حمایت از نخبگان علمی، به‌طور مستمر با آن‌ها تعامل دارد و در خصوص شناسایی نخبگان برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر : 431068

امیر حبیب‌الله سیاری در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخبگان علمی ارزش و جایگاه والایی قائل است، گفت:‌ ارتش به‌طور مستمر با نخبگان در تعامل بوده و در شناسایی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.


وی افزود: در سازمان جهاد خودکفایی ارتش، مدیریتی وجود دارد که کارکنان رسمی و وظیفه نخبه را شناسایی و برای آن‌ها پروژه‌هایی را تعریف می‌کند و سپس هر یک از این نخبگان بر اساس توانایی‌های خود این پروژه‌ها را پیش می‌برند.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در نهاد ارتش میدان برای فعالیت نخبگان باز و بسترها فراهم است، خاطرنشان کرد: بیشتر پروژه‌هایی که از سوی ارتش به نخبگان وظیفه و رسمی واگذار می‌شود در راستای مأموریت‌های تعریف‌شده مانند تجهیزات دفاعی، تسلیحاتی و مدیریتی برای این نهاد است.


رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان‌ها و مراکز آموزشی ارتش با تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی همکاری‌های علمی و روابط خوبی دارند و از پروژه‌هایی که مورد نیاز ارتش باشد و به تقویت بنیه دفاعی کشورمان کمک کند، استقبال می‌کنند.


سیاری خاطرنشان کرد: برای شناسایی، حفظ، پرورش و بهره‌برداری از ایده‌ها و نبوغ نخبگان باید تمامی دستگاه‌ها چه نظامی و چه غیرنظامی تلاش کنند. هم‌چنین هر کدام از آن‌ها به سهم خود و بر اساس مأموریت تخصصی که بر عهده دارند، نخبگان را به‌کار بگیرند تا از فرار نخبگان و دلسردی آن‌ها جلوگیری شود.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته