دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1393 - 12:47
حجت الاسلام و المسلمین علی عسگری عنوان کرد

تأسیس شرکت‌های فن آوری آزاد (شفا) هدف مهم سفرهای استانی دکتر میرزاده

خبرگزاری آنا: معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سفرهای استانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سفرهای برنامه ریزی شده و استانی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه معاونان، اقدامی شایسته و اثرگذار است که مدیریت این دانشگاه فراگیر و بزرگ را کارآمد ساخته است.
کد خبر : 431

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عسگری اظهار داشت: از آغاز سفرهای انجام شده تاکنون شاهد برگزاری جلسه‌های کاری و تصمیم سازی‌های عالمانه با هیات امناهای استانی دانشگاه و مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بودیم که برکات زیادی در پی داشته است. از جمله ثمرات شیرین و غیرقابل انکار این سفر‌ها مشورت با نخبگان، دیدار و تبادل نظر با مسئولان، تصویب برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ماندگار با توجه به آمایش سرزمینی و نیازسنجی مناطق مختلف کشور است.


وی خاطرنشان کرد: طراحی‌های تولید علم به روش کیفی، اقتصاد دانش بنیان، تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی با جذب هیات‌های علمی جدید که مطالبه مردم و رهبری است، در این سفر‌ها براساس نیاز به انجام می‌رسد.


علی عسگری با بیان اینکه بسترسازی خوبی در جلسات هیات امناهای استانی برای بودجه ریزی متوازن، شفاف و عملیاتی سالیانه فراهم می‌شود، گفت: در فصل بودجه ریزی، دی ماه امسال با حضورهیات امنای استان‌ها بهتر از سالهای گذشته و با دقت در شاخصهای مطلوب و مصالح کلی دانشگاه بودجه ریزی برای سال آینده انجام شد که جهت تأیید نهایی به هیات امنای مرکزی ارائه می‌شود.


وی تاکید کرد: روشن است که این اقدام‌ها صوری و تشریفاتی نیست بلکه هیات امناهای استانی رکن مهم تصمیم گیری در مناطق استان‌ها محسوب می‌شود و باعث مدیریت برابر قانون در اداره واحدهای دانشگاهی می‌شود. به همین خاطر است که براساس قانون 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیریت غیرمتمرکز و تسهیل گرایانه با تکیه بر شورا و مشورت به شکل فراجناحی در دستورکار مدیریت جدید است.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به وظایف هیات‌های امنای استانی گفت: تایید روسای واحدهای دانشگاهی و مراکز تمامی شهرستان‌ها به جز واحد جامع مراکز استان‌ها که باید به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد، در هیات‌های امناء استان‌ها به انجام می‌رسد. تأسیس، انحلال و یا تجمیع مراکز و واحدهای دانشگاهی با نظر آن‌ها است.


وی افزود: همچنانکه تأیید خزانه دار و حسابرس مالی و تصویب بودجه سالیانه و طراز مالی استان‌ها بر عهده آنان است. دو کمیسیون دائمی و نظارتی استان‌ها زیر نظر هیات امنای استانی انجام وظیفه می‌کنند. تعیین برنامه کاری کمیسیون دائمی و روشهای نظارتی و قانونی کمیسیون نظارت و انتخاب اعضای اصلی دو کمیسیون یاد شده نیز طبق مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر عهده هیات امناهای استانی است.


عسگری با بیان اینکه نقش مهم و موثر دیگری که هیات امناهای استانی برعهده دارند، جذب کمک‌های مادی و حمایتی استان‌ها در جهت توسعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها است، افزود: طبق برنامه اعلامی دانشگاه در سفرهای استانی پیش رو، در دو ماه آخر سال 93 و در سال آینده، شرکت‌های فن آوری آزاد (شفا) در دستورکار هیات‌های امنای استان‌ها قرار خواهد داشت. زیرساخت‌های تأسیس این شرکتهای فن آوری به جهت غیردولتی بودن دانشگاه آزاداسلامی و دارا بودن زمین در تملک دانشگاه در اکثر مراکز استانی فراهم است.


وی افزود: شرکتهای دانش بنیان، مراکز رشد و تجاری سازی علم، در پارکهای علمی و فن آوری همین شرکتهای فن آوری آزاد امکان تحقق دارد.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان است و به اقدامهای عاجل و ضروری در حوزه تولید علم و فن آوری بستگی تام دارد. چیزی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته و فاقد نفت، شاهد آن هستیم و اقتصاد تولیدی را باعث شده است.


وی در پایان گفت: تنها راه تحقق این امر حیاتی و تعیین کننده در ایران، همراهی دانشگاه، اساتید و فارغ التحصیلان با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران کارآفرین است. چیزی که حمایت دولت و مسئولان استانی تمام استانهای کشور را طلب می‌کند و راه مهمی که برای برون رفت از اقتصاد نفتی و رونق اقتصادی کشورضرورتی انکارناپذیر است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته