دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیر سیاری:

مردمی بودن قدرتمندترین سلاح‌ در جنگ نرم است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مردمی بودن یکی از قدرتمندترین سلاح‌های ما در جنگ نرم که نمونه آن را در دفاع مقدس دیده‌ایم که چگونه با پشتیبانی مردم پیروز شدیم. 
کد خبر : 430983

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و ادارات تابعه با آرمان‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: هر کشوری برای دفاع از خود در مقابل تهدیدات خارجی و توسعه پایدار کشور، قطعاً دارای نیروهای مسلح است و بر اساس توانمندی‌های مختلف از نیروهای مسلح استفاده می‌کند. 


وی با بیان اینکه میزان توانمندی‌های یک ملت برای آمادگی و مقابله با تهدیدات خارجی، حفظ توسعه پایدار و رفاه مردم جزئی از قدرت ملی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: قدرت ملی داری سه بُعد سخت، نیمه‌سخت و نرم است.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در بُعد سخت، قدرت نظامی و لجستکی مطرح می‌شود و  در بُعد دوم قدرت؛ یعنی قدرت نیمه‌سخت، جنگ اقتصادی قابل تعریف است که مورد استفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز قرار داشته است.


سیاری ادامه داد: قدرت ملی بُعد سومی هم دارد که از آن به‌عنوان قدرت نرم نام می‌برند و در این بُعد قدرت جنگ فرهنگی و جنگ نرم و استعمار نو قابل تعریف است. 


رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بُعد سوم قدرت مهم‌تر از سایر ابعاد قدرت است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا بر افکار و ذهن‌هت اثر بگذارد و باید مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی و جنگ نرم تلاش کنند که در این حوزه قدرتمند شویم.


به گفته سیاری؛ دشمن به خوبی می‌داند که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی وارد جنگ سخت شود و می‌داند که اگر جنگ سختی را آغاز کند قطعاً شکست می‌خورد.


او افزود: در حوزه جنگ نیمه‌سخت هم دشمن امکان موفقیت ندارد؛ زیرا در این حوزه صاحب موفقیت‌هایی بوده‌ایم و دشمن به اشتباه فکر می‌کند که با فشار اقتصادی می‌تواند ما را از پای در آورد. 


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در جنگ نرم تا زمانی که پیرو ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ولایت باشیم، شکست نخواهیم خورد، گفت: بصیرت یکی از اصول موفقیت در جنگ نرمی است که رسانه‌های بیگانه آن را مدیریت می‌کند.


رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران فعال بودن، پویایی و تعهد را از دیگر مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران عنوان و سپس به مأموریت‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: افزایش بصیرت سیاسی و مکتبی، حفظ سرمایه اجتماعی و منزلت اجتماعی ارتش، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و ترویج تمامی ابعاد معنویت‌محور از وظایف سازمان عقیدتی ارتش هستند. 


وی پیشنهاد کرد: سازمان عقیدتی سیاسی حتماً متناسب با تهدیدات روز در حوزه جنگ نرم، جایگاه خود را با توجه به پیشرفت‌های فناوری ارتقا دهد تا مأموریت‌های محوله را به خوبی به پیش ببرد.


انتهای پیام/۴۰۷۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته