دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری همایش تخصصی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خارجی با حضور سفیر افغانستان در واحد رفسنجان

نخستین همایش تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی با محوریت دستاوردهای مهاجرت و نقش دانشجویان در پرسه ی بازسازی افعانستان در استان کرمان و شهرستان رفسنجان در دانشگاه ازاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد.
کد خبر : 43090

به گزارش خبرنگار آنا، سفیر افغانستان در این همایش با سپاس و قدردانی از حضور خواهران و برادران ایرانی که بیش از 3 دهه از مهاجران افغانستان مهمانداری کرده‌اند، گفت: مردم این 2 کشور هم کیش و دارای زبان و فرهنگ و تاریخ و مشاهیر و نخبگان مشترک هستند. ان‌شاالله با ظرفیت های عالی که در 2 کشور موجود است امیدوار به همکاری های بیشتر در این 2 کشور هستیم.


نصیر احمدنور خطاب به دانشجویان افغانستانی اظهار کرد: شما در ایران پزشکی یا مهندسی می‌خوانید ولی اگر در اروپا بودید شما موقعیت شغلی پزشکی یا مهندسی برای شما پیش نمی ‌آمد ولی اگر صبر کنید تا فردا یا پس فردا که به کشور خود باز می‌گردید برای شما موقعیت اجتماعی و شغلی وجود خواهد داشت.


مهندس یاسر هاشمی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد نیز طی سخنانی با تشکر از برگزاری این همایش و اهمیت علم و داش گفت: در مفاهیم قرآنی به حدی است که پیامبر موضوع علم را به عنوان فریضه واجب مطرح کرده است.در ابتدای این همایش رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان خاطرنشان کرد که واحد رفسنجان در سال 1367 به ریاست محمد هاشمیان و حمایت‌های آیت الله هاشمی در ساختمانی کوچک و فقط یک رشته حقوق با 100 دانشجو آغاز به فعالیت کرد و امروز این دانشگاه دارای 5 دانشکده در 3 ساختمان مجزا در حال فعالیت است.


مهندس محمود صفریان افزود: دانشکده حقوق با 11 رشته، دانشکده فنی مهندسی با 18 رشته، دانشکده کشاورزی با 9 رشته و دانشکده هنر و معماری با 10 رشته در حال فعالیت است.


در ادامه همایش, برنامه های فرهنگی و تجلیل از نخبگان و دانشجویان افغانستانی به اجرا در آمد.


دکتر حسین ابراهیمی سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد، دکتر فاطمه فاطمی عضولویی جرگه افغانستان، دکتر گرامی مشاور عالی استاندار، دکتر حاج جباری مدیر کل دانشجویان خارجی وزارت کشور و دکتر رحیمی رئیس واحد کابل و حجت الاسلام رمضانی امام جمعه رفسنجان و ملا نوری فرماندار رفسنجان مهندس و دیگر اساتید و مقامات حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب