دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1394 - 17:44
رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

354 خانه محیط‌زیست به زودی در محلات تهران ایجاد می‌شود

اولین جلسه کمیته راهبردی به منظور اجرای مفاد تفاهم‌نامه  مشترک معاونت خدمات شهری و محیط زیست با دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر : 43073

به گزارش گروه اجتماعی آنا، این نشست با حضور محمد مهدی گلمکانی، رئیس ستاد محیط‌ زیست و توسعه پایدار، مجتبی اردستانی رئیس دانشکده محیط‌ زیست دانشگاه تهران دیگر اساتید دانشگاه تهران و مدیران حوزه معاونت خدمات شهری و محیط‌ زیست برگزار شد.


گلمکانی در این نشست با بیان اینکه باید در پیشبرد امور از مشورت و تجربیات اساتید فن استفاده کنیم، تاکید کرد: همواره به دلیل محدویت منابع سعی شده رسیدگی به اقدامات و فعالیت‌هایی که موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود در صدر امور قرار گیرد.


وی در ادامه افزود: به زودی در 354 محله شهر تهران خانه محیط‌ زیست راه‌اندازی می‌شود که می‌توان طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی را بر اساس نیاز و اولویت‌های مناطق به صورت کاربردی در خانه‌های محیط‌ زیست اجرا کرد.


گلمکانی در ادامه با اشاره به اینکه تحقیقات به جای آنکه در کتابخانه صورت گیرد باید عملیاتی شود و همزمان بتوانیم از ظرفیت محلات با توانمند کردن آنها بهره‌مند شویم تصریح کرد: امیدوارم با همیاری دانشجویان و جامعه‌شناسان و مدیران شهری برای عملیاتی کردن راهبردها و بررسی نیازهای شهروندان، اقدامات لازم صورت گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تفاهم‌نامه باید هدفمند و در جهت حل مشکلات شهر و محلات باشد تا با حل شدن مشکلات و معضلات شهری شهروندان اعتماد بیشتری به مدیریت شهری داشته باشند بر این اساس لازم است محورها مشخص و با طراحی مدل مناسب جهت اجرا اقدام کنیم.


گلمکانی یادآور شد: از دانشجویانی که جهت کاهش مشکلات و معضلات شهری موضوعات مورد نظر حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست را مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهند حمایت می‌شود.


بر اساس این گزارش در این نشست نحوه همکاری، اقدامات قابل اجرا، پتانسیل‌ها و نیازهای طرفین مورد بررسی قرار گرفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب