دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفتگو با آنا:

مسائل سیاسی در دیدار با بحرین دخیل است/ واهمه‌ای از این حریف عربی نداریم

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: در دیدار با بحرین مسائل سیاسی دخیل است اما واهمه‌ای برای مصاف با این حریف عربی نداریم.
کد خبر : 430649
805685_549.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین، امروز به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود. این دیدار در منامه برگزار می‌شود و شاگردان مارک ویلموتس باید تلاش کنند تا در این دیدار خارج از خانه به برتری دست پیدا کنند.


جلال طالبی در خصوص تقابل ایران با بحرین در خاک این کشور به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: تصور می‌کنم تیم ملی ایران مشکل چندانی برابر بحرین نخواهد داشت. در واقع ما هیچ‌گاه مشکل چندانی مقابل این حریف عربی نداشتیم. اگر در برخی از بازی‌ها شکست خوردیم، دلیل آن مسائل غیر فنی بوده و تا حدود زیادی خودمان مقصر بودیم. بازیکنان فعلی تیم ملی ایران از لحاظ روحی و انگیزشی در شرایط عالی هستند که دلیل آن، برد برابر کامبوج بوده و برای همین من معتقدم مقابل بحرین هم به پیروزی می‌رسیم.


وی افزود: مارک ویلموتس به بازی هجومی علاقه دارد. بازیکنان را در زمین آزادتر گذاشته و آن‌ها از اشتباه کردن نمی‌ترسند. نمی‌توانیم برد یک بر صفر بحرین در خانه کامبوج را دلیلی بر ضعف این رقیب عربی بدانیم ولی نباید واهمه‌ای از مصاف با این تیم داشته باشیم. بحرین تیمی است که می‌تواند با کسب نتایجی برابر ایران و عراق، یکی از این تیم‌ها را به‌عنوان تیم اول گروه C به مرحله بعدی برساند ولی هیچ‌گاه نمی‌تواند مدعی صدرنشینی باشد.


سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال با اشاره به این موضوع که عیار واقعی تیم ویلموتس در مصاف با تیم‌های بزرگی چون ژاپن، کره جنوبی و قطر مشخص می‌شود، گفت: تیم‌هایی مانند کامبوج هیچ‌وقت حرفی برابر ما ندارند. البته اشتیاق بازیکنان ما برای گشودن دروازه این حریف، عامل برتری پرگل‌مان بود ولی باید بدانیم مصاف با تیم‌های معتبر آسیا می‌تواند نشان‌دهنده قدرت تیم ملی کشورمان باشد. ما با پیروزی برابر بحرین و هم‌چنین عراق می‌توانیم نشان دهیم در شرایط خوبی هستیم و لیاقت رسیدن به جام جهانی را داریم.


وی یادآور شد: من بازی تیم ملی عراق مقابل هنگ‌کنگ را دیدم. شاید روز بد این تیم بود ولی اگر بخواهد همانند دیدار با هنگ‌کنگ و حتی بحرین بازی کند، توان عبور از ایران را ندارد. ما باید در دیدار با بحرین حواسمان را جمع کنیم چون در این مسابقه کمی مسائل سیاسی هم دخیل است. می‌توانیم بازی هجومی مقابل این حریف ارائه کنیم چرا که تیم‌های عربی اگر تحت بازی پرفشار قرار نگیرند، جسارت زیادی پیدا می‌کنند ولی نباید فراموش کنیم بازی هجومی تیم ملی ایران نباید سراسیمه و عجولانه باشد. اگر بخواهیم بازی منطقی انجام ندهیم ممکن است گرفتار ضد حمله‌ها شویم ولی اگر اصولی و حساب شده بازی کنیم، قطعاً به برتری دست پیدا می‌کنیم.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته