دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تحقق آرزوی سازنده «سرای سعادت»

«بیگانه» تازه‌ای ساخته می‌شود

نیل بلوکمپ، فیلم‌ساز اهل آفریقای جنوبی که مدتی پیش با انتشار طرح‌هایی در اینستاگرام آرزو کرده بود دنباله مجموعه ترسناک علمی-تخیلی«بیگانه» ریدلی اسکات و جیمز کامرون را بسازد، قرارداد تولید این فیلم را امضا می‌کند.
کد خبر : 4306

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، شرکت فاکس قرن بیستم قرارداد تولید فیلم تازه‌ای از فرانشیز سینمایی «بیگانه» را با نیل بلوکمپ امضا کرد. این فیلم‌ساز جوان متولد آفریقای جنوبی در سال 2010 با اولین فیلم بلند خود، اثری علمی-تخیلی با عنوان «منطقه 9» به فهرست نامزدهای جوایز اسکار راه یافته بود.


انتظار می‌رود سیگورنی ویور در فیلم بعدی «بیگانه» بار دیگر ایفاگر نقش اصلی باشد. این فیلم اثری مجزا و متفاوت با «پرومتئوس 2» ریدلی اسکات و شرکت فاکس است که موضوع هیولاهای بیگانه فضایی موسوم به زنومورف در آن مطرح می‌شود.


به گزارش ورایتی، نیل بلوکمپ که مدتی پیش طرح‌هایی از خود را در مورد ادامه «بیگانه» در اینستاگرام قرار داده و از تمایل خود برای کارگردانی این مجموعه پرده برداشته بود، چهارشنبه با انتشار پست دیگری در اینستاگرام خبر بر عهده گرفتن سکان کارگردانی فیلم تازه را تأیید کرد و نوشت: «به نظرم این رسماً قرار است فیلم بعدی من باشد.»


نیل بلوکمپ هم اکنون فیلم علمی-تخیلی «چَپی» (Chappie) را آماده نمایش دارد. این نویسنده، کارگردان و متخصص جلوه‌های ویژه متولد 1979 در ژوهانسبورگ، از سال 2004 بعد از ساختن چند فیلم کوتاه، در سال 2009 فیلم علمی-تخیلی «منطقه 9» را درباره شورش در پناهگاه موجوداتی فضایی در آفریقای جنوبی ساخت که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و همچنین جایزه فیلم‌نامه گلدن‌گلوب شد و در سال 2013 نیز «سرای سعادت» (Elysium) را با بازی مت دیمون و جودی فاستر کارگردانی کرد که داستان آن در سال 2154 می‌گذرد و زندگی دوزخیان روی زمین را که در آرزوی زیستن در یک ابر شهر مختص افراد نخبه و ثروتمند بر فراز جو زمین هستند، تصویر کرده است.


جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد فیلم تازه «بیگانه» افشا نشده و ورایتی به نقل از منابع آگاه نوشته است که داستان «بیگانه» جدید در سال‌های پس از دنباله «پرومتئوس» اتفاق می‌افتد. ریدلی اسکات تهیه کننده هر دو فیلم «پرومتوس 2» و «بیگانه» جدید است.


ریدلی اسکات سازنده اولین فیلم مجموعه «بیگانه» (محصول 1979)، چند ماه پیش اعلام کرد قصد دارد به کار این هیولاهای فضایی خاتمه دهد و سیگورنی ویور بازیگر همیشگی این مجموعه نیز در زمانی دیگر نظر داد که باید فیلمی دیگر ساخته شود که به کار بیگانه‌های فضایی سر و سامان بدهد.


گزارش از: ساسان گلفر


خبر مرتبط 1


خبر مرتبط 2


خبر مرتبط 3


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته