دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سومین نشست شورای عمرانی واحدهای خراسان‌رضوی

زمانی: ایجاد عدالت آموزشی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دبیرخانه‌ هیأت‌امنای استان خراسان رضوی با بیان اینکه رعایت عدالت آموزشی از جمله افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است، عنوان کرد: این دانشگاه توانست با بومی‌سازی و گسترش دانش در همه‌ نقاط کشور و کاهش نگرانی خانواده‌ها، نقش تأثیرگذاری در برقراری عدالت آموزشی ایفا کند.
کد خبر : 43051

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسنعلی زمانی در سومین نشست شورای عمرانی دانشگاه آزاد واحدهای خراسان‌رضوی با بیان اینکه در دانشگاه به روی طالب علم است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اخذ مجوز جذب دانشجو در رشته‌های مورد نیاز واحدهای استان در مهر سال جاری نیز شاهد رشد تعداد دانشجویان، خصوصاً در بخش تحصیلات تکمیلی بودیم.
رئیس دبیرخانه‌ هیأت‌امنای خراسان رضوی با توجه به برنامه‌ مدون دانشگاه آزاد اسلامی در جذب سالانه 5 هزار هیأت علمی گفت: با توجه به تقاضای جامعه، سیاست راهبردی دانشگاه، ارتقاء کیفیت آموزشی و استانداردسازی در کنار توسعه‌ کمی است.


زمانی با توجه به تأسیس 4 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای استان عنوان کرد: با توجه به اینکه توسعه‌ این طرح، قدری زمان‌بر است قصد داریم ظرف سال‌های اخیر و به‌تدریج تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم

زمانی با برشمردن مشکلات و مسائلی که مجموعه‌ دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر با آن مواجه شده بود،‌ادامه داد: الحمدلله با پشتکار رئیس و معاونان و با اجرای طرح‌های تجمیع 1 و 2 گام‌های مهمی در راستای رفع مشکلات دانشگاه برداشته شده است، به‌طوری که تعداد واحدهای زیان‌ده دانشگاه از 220 به 160 واحد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد شهریه‌ دانشجویان صرف پرداخت حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود، گفت: پیاده‌سازی طرح‌های جدیدی همچون تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح شفا و ایجاد شهرک‌های فنّاوری می‌تواند تأثیر خوبی در کاهش میزان این وابستگی داشته باشد.
رئیس دبیرخانه‌ هیأت‌امنای استان با توجه به تأسیس 4 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای استان عنوان کرد: با توجه به اینکه توسعه‌ این طرح، قدری زمان‌بر است قصد داریم ظرف سال‌های اخیر و به‌تدریج تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه رفاه دانشجویان و وضعیت معیشتی این عزیزان، همیشه مد نظر مجموعه‌ دانشگاه بوده است گفت: خوشحالیم در بسیاری از جنبه‌ها همچون اعطای انواع وام‌های دانشجویی و پیاده‌سازی سیستم اتوماسیون اداری همچون صدور یک‌روزه‌ مدارک فراغت از تحصیل دانشجویان، پیشرو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم از اینکه در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که دارای انضباط کاری و مالی بالایی بوده و تمامی تبادلات و گردش‌های مالی آن بر اساس قانون و کاملاً شفاف و مشخص است.
رئیس دبیرخانه‌ هیأت‌امنای خراسان رضوی با توجه به اجرای طرح‌ ساها (آزمایشگاه‌های همکار) در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح با هدف شناسایی دقیق و یکپارچه‌سازی امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه در حال انجام است، به طوری که تاکنون بیش از 11 هزار دستگاه، 44 تجهیزات کارگاهی و 7 هزار تجهیزات آزمایشگاهی در سامانه‌ی ساها ثبت شده است.
سومین نشست شورای عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای استان‌ خراسان‌رضوی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، معاونان و مسئولان حوزه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحدها و مراکز استان خراسان‌رضوی در سالن کنفرانس ساختمان اداری مجتمع دانشگاهی واحد سبزوار برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته