دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1398 - 14:21
امیرآبادی فراهانی در گفتگو با آنا:

پاکستان با عقلانیت در جنگ یمن وارد نشد/ ایران خواهان برقراری ارتباط‌ با همسایگان است

پاکستان کار بزرگی را در جنگ یمن انجام داد و اجازه نداد ارتش این کشور در جنگ یمن وارد شود و این نشان‌دهنده عقلانیت مقام‌های پاکستانی بود.
کد خبر : 430508

احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به حضور نخست وزیر پاکستان در ایران اظهار کرد: پاکستان همسایه بسیار خوب ایران است، ارتباط‌های اقتصادی ایران می‌تواند در سطح بسیار بالاتری از آنچه هست با این کشور صورت گیرد.


وی با اشاره به اینکه اکنون روابط اقتصادی ایران و پاکستان 1.6 میلیارد دلار است که این رقم می‌تواند به شدت افزایش یابد، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مردم پاکستان علاقمندان اهل بیت علیه‌السلام هستند و تمایل دارند برای زیارت حضرت رضا(ع) به ایران سفر کنند. 


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال‌های اخیر نیروهای مسلح ایران و پاکستان ارتباط‌های سازنده‌ای داشتند و همچنین مجالس دو کشور علاقمند به ارتباط بیشتر با یکدیگر هستند، اینها همه نشان می‌دهد که روابط دو کشور ایران و پاکستان رو به افزایش است.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مرز مشترک 900 کیلومتری ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: این جایگاه ویژه پاکستان برای ایران را می‌رساند و می‌تواند به نفع دو ملت باشد.


وی گفت: پاکستان کار بزرگی را در جنگ یمن انجام داد و اجازه نداد ارتش این کشور در جنگ یمن وارد شود و این نشان‌دهنده عقلانیت مقام‌های پاکستانی بود.


امیرآبادی فراهانی  با بیان اینکه گفته می‌شود عمران خان با هدف میانجی‌گری میان ایران و عربستان به ایران آمده تصریح کرد: عربستان همسایه مسلمان ایران است و جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان برقراری ارتباط‌های مناسب با همسایگان است. اما عربستان باید دست از کشتار زنان و کودکان یمنی بردارد.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عربستان با دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای و حمایت از تروریست در زمین رژیم صهیونیستی بازی می‌کند. تروریست‌های داعش از نظر فکری به عربستان وابسته هستند و امکانات و تجهیزات خود را هم از دلارهای نفتی عربستان تأمین می‌کردند، بنابراین آل‌سعود اگر خواهان ارتباط‌های منطقه‌ای است باید رفتار خود را تغییر دهد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته