دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1394 - 15:29

اردوغان به انفجارهای آنکارا واکنش نشان داد: صلح در ترکیه را نشانه گرفته‌اند

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه برنامه‌های روزانه خود را به منظور رسیدگی به شرایط ناشی از حمله انتحاری در آنکارا لغو کرد.
کد خبر : 43050

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رجب طیب اردوغان با صدور بیانیه‌ای انفجارهای روز شنبه در آنکارا، ‌ پایتخت این کشور، ‌را به شدت محکوم کرد و گفت این اقدام، ‌وحدت و صلح در ترکیه را هدف قرار داده است.


وی در بیانیه‌ای که دفتر ریاست جمهوری ترکیه منتشر کرد، خواستار همبستگی و اراده مشترک برای پاسخ گویی به ترور در این کشور شد.


نشست اضطراری دفتر نخست وزیری ترکیه به دنبال انفجارهای آنکارا


انفجاری که پایتخت سیاسی ترکیه را به لرزه درآورد، نخست وزیر این کشور را همزمان با افزایش احتمال مشارکت گروه‌های تروریستی در وقوع این حادثه، به تشکیل جلسه اضطراری واداشت.


احمد داود اغلو نخست‌وزیر ترکیه، بلافاصله پس از اعلام خبر دو انفجار که در یکی از محله‌های آنکارا به وقوع پیوسته و بنا بر آمار اولیه موجب مرگ ۳۰ نفر و زخمی شدن ۱۲۶ نفر دیگر شد، دستور تشکیل نشستی اضطراری را برای بررسی موضوع صادر کرد.


بنابر اعلام منابع وابسته به دفتر نخست‌وزیری ترکیه، این نشست در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی در دفتر کار داود اغلو و با حضور وزرای کشور، بهداشت و درمان، اطلاعات و همچنین فرماندار آنکارا و مدیرکل پلیس ترکیه تشکیل شد.



پیش از ظهر امروز وقوع دو انفجار قوی آنکارا پایتخت ترکیه را لرزاند. بر اساس آخرین خبر‌ها این دو انفجار تا کنون منجر به کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن ۱۲۶ نفر دیگر شده است.


این دو انفجار در یکی از تقاطع‌های شهری صورت گرفته و انتظار می‌رود که آمار زخمی شدگان و احتمالا جان باختگان حادثه بسیار زیاد باشد.


از سوی دیگر خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که انفجار در یک ایستگاه راه آهن شهری رخ داده است.


دلیل اصلی این انفجار‌ها هنوز مشخص نیست اما خبرگزاری «سی ان ان» مدعی است که این حادثه پیش از برگزاری راهپیمایی صلحی به وقوع پیوسته که قرار بود با هدف اعتراض به درگیری‌های اخیر بین ارتش ترکیه و حزب کارگران کردستان «پ ک ک» برگزار شود.


از سوی دیگر، «فرانس پرس» نیز به نقل از یک مقام رسمی ترکیه که نامی از وی برده نشده، اعلام کرد که دولت آنکارا احتمال می‌دهد این انفجار‌ها از سوی گروه‌های تروریستی سازمان دهی شده باشد.


در اخباری که پیش‌تر در این رابطه منتشر شد، دلیل اصلی انفجار‌ها نامعلوم اعلام شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته