دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1398 - 00:15
رنگرز در گفتگو با آنا:

فدراسیون پس از گزارش نهایی در مورد پیشکسوتان تصمیم می‌گیرد/ برنامه‌های بنا با فعالیت هیچ‌کس تداخل ندارد

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: محمد بنا با قدرت به‌کار خود در کشتی فرنگی ادامه می‌دهد و فعالیت هیچ‌کس با برنامه‌های او تداخل نخواهد داشت.
کد خبر : 430455
10690335_254.jpg

حسن رنگرز ‌در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اعزام تیم پیشکسوتان کشتی به مسابقات گرجستان و حواشی‌ای که در مورد اعزام این تیم به‌وجود آمد، گفت: تمامی کشتی‌گیرانی که در تیم پیشکسوتان به مسابقات گرجستان اعزام شده‌اند، همگی مربیان باشگاهی و رؤسای هیئت‌های استانی هستند که با انگیزه تمرین می‌کنند تا بتوانند در  رقابت‌های مختلف حضور پیدا کنند. این کشتی‌گیران در کنار سوابق ارزشمند خود به‌ سبب سال‌ها حضور در میدان کشتی، در حوزه مربیگری هم مشغول به‌کار هستند و جزء سرمایه‌های کشتی محسوب می‌شوند.


فدراسیون پس از گزارش نهایی پیشکسوتان تصمیم می‌گیرد


وی افزود: طبیعتاً هر تیمی که به مسابقات مختلف اعزام می‌شود، باید طبق تشریفات اداری کارهای اعزام آن‌ها صورت بگیرد.  متأسفانه در یک دهه گذشته، کشتی پیشکسوتان ما فراز و فرودهای زیادی در خصوص اعزام‌ها داشته‌ است. به نظر می‌رسد با اتفاقاتی که به‌تازگی به‌وجود آمده ما باید یک آسیب‌شناسی جدی در خصوص مباحث مرتبط با پیشکسوتان انجام دهیم. مسائلی مانند اعزام، هزینه آن‌ها و کیفیت مسابقات مورد بررسی قرار بگیرد. در حال حاضر منتظر هستیم تا تیم پیشکسوتان به ایران برگردد و کمیته پیشکسوتان گزارش مکتوبی از اتفاقات و حواشی مرتبط با این تیم به ما ارائه کنند. بعد از آن در فدراسیون کشتی به‌طور حتم مباحث آن‌ها بررسی و به یک جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.


اولین اردوی آماده‌سازی بنا با شاگردانش 10 آبان است


سخنگوی فدراسیون کشتی هم‌چنین در مورد استعفای محمد بنا از هدایت کشتی فرنگی اظهار کرد: بنا سرمایه‌ای ارزشمند در کشتی فرنگی است و وجود او یک فرصت و غنیمت برای کشتی‌گیران محسوب می‌شود. فدراسیون هم تمام‌قد از بنا و برنامه‌های او حمایت می‌کند. هفته گذشته ما جلسه‌ای در فدراسیون با حضور محمد بنا، رئیس فدراسیون و نایب‌رئیس داشتیم. در آن جلسه بنا برنامه فنی خود را برای تیم کشتی فرنگی ارائه داد و طبق برنامه اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی  هم جهت شرکت در رقابت‌های جام جهانی از دهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


نگرانی بابت قطع همکاری بنا نداشته باشید


رنگرز به عدم حضور بنا در رقابت‌های قهرمانی کشور و ستاد بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: عدم حضور محمد بنا در رقابت‌های قهرمانی کشور و جلسه نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک به‌سبب مشکلات شخصی بوده است. در جلسه ستاد بازی‌ها، من به نیابت از محمد بنا حاضر شدم و گزارشی در خصوص فرآیند آماده‌سازی تیم ملی و نحوه کسب سهمیه المپیک را عرضه کردم. بنا با همان دغدغه و دل‌نگرانی موضوعات فنی کشتی فرنگی را رصد می‌کند و مردم ما هیچ نگرانی بابت قطع همکاری بنا با فدراسیون نداشته باشند.


محمد بنا


رقابت‌های قهرمانی کشور به‌مدت سه روز در استان خوزستان برگزار شد و محمد بنا به‌عنوان سرمربی تیم کشتی فرنگی در این رقابت‌ها حضور نداشت. هم‌چنین بنا در جلسه ستاد عالی برگزاری بازی‌های المپیک هم حضور نداشت تا شک و شبهه در مورد استعفای او به دلیل برخی تصمیمات فدراسیون از جمله انتخاب مدیر فنی، انتخاب رئیس انستیتو کشتی و ارائه طرح برای انتخاب کشتی‌گیران در مسابقات مختلف به اوج خود برسد.


حضور کشتی‌گیران در همه رقابت‌ها الزامی است


مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی هم‌چنین در مورد فرآیند انتخابی المپیک که مورد تأیید بنا نیست، اظهار کرد: انتخابی تیم ملی به شکل یک فرآیند تعریف شده است. تمامی کشتی‌گیران به غیر از علیرضا نجاتی، محمد علی گرایی و سعید عبدولی که در رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال شدند باید در رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی جام تختی حضور داشته باشند.


وی ادامه داد: برای رسیدن به المپیک، گام اول حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور انتخابی، جام تختی، رقابت‌های داخلی و چند تورنمنت بین‌المللی است. گام دوم حضور کشتی‌گیران در جام جهانی، قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های بین‌المللی است که به ما برای رسیدن به یک ارزیابی دقیق فنی کمک خواهند کرد.گام سوم ارزیابی دقیق،  پایش فنی و رصد همه کشتی‌گیران تیم‌های ملی است؛ هم‌چنین روند آماده‌سازی آن‌ها در تیم‌های ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر اساس آن، کشتی‌گیران انتخاب شوند.


دلسوزتر و فنی‌تر از محمد بنا در کشتی نداریم


سخنگوی فدراسیون کشتی تأکید کرد: ما یک بازه زمانی خیلی کوتاه تا المپیک داریم. باید فرآیند انتخاب تیم‌های ملی طوری طراحی شود که کشتی‌گیران شاخص ما مستهلک نشوند و در فرآیند آماده‌سازی آن‌ها خللی وارد نشود. مردم و علاقه‌مندان به کشتی به تصمیمات بنا اعتماد کنند. ما در حوزه فنی توانمندتر و دلسوزتر از او در کشتی فرنگی نداریم. مسئولان اجرایی فدراسیون تمام تلاششان بر این است که کادر فنی بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت‌های خود را پیگیری کنند.


فعالیت‌های رئیس انستیتو با برنامه‌های بنا تداخل ندارد


مدیر فنی تیم‌های ملی در مورد انتخاب یوسفی افشار و حوزه فعالیت او در خصوص فرآیند انتخابی کشتی‌گیران و اختلاف نظرش با محمد بنا، عنوان کرد: یوسفی افشار در حوزه انستیتوی کشتی، وظایفی که رئیس فدراسیون برای او ترسیم کرده است فعالیت می‌کند. هیچ تعارض و تداخلی از لحاظ شرح وظایف بین بنا و یوسفی افشار وجود ندارد. حوزه فعالیت کادر فنی کشتی فرنگی مشخص است و اختیار تام دارد.


نباید انتظار نتیجه ایده‌آل داشته باشیم


رنگرز با بیان این‌که کشتی فرنگی در چند سال گذشته فراز و فرود زیادی داشته و نباید انتظار یک نتیجه ایده‌آل در المپیک توکیو داشته باشیم، خاطر نشان کرد: از سال 2008 تا سال 2012 که المپیک لندن برگزار شد؛ تیم ملی کشتی فرنگی بهترین نتایج را کسب می‌کرد. قبل از المپیک لندن، چهار سال تیم کشتی فرنگی در هر مسابقه‌ای موفق به کسب مدال طلا شده بود. در واقع در آن مقطع زمانی تمام کشتی‌گیرانی که به مسابقات المپیک اعزام شدند، همگی به مدال جهانی رسیده بودند، اما امروز ما تیمی به محمد بنا دادیم که متأسفانه در پنج سال گذشته، فینال رقابت‌های جهانی را به چشم ندیده‌ است.


وی ادامه داد: در این چند سال فراز و فرودهای زیادی در رقابت‌های قهرمانی جهان داشته‌ایم. بنابراین نباید از کادر فنی توقع کسب نتیجه آن‌چنانی در یک بازه زمانی کوتاه داشته باشیم. به‌طور حتم کسب نتیجه ایده‌آل در المپیک مستلزم یک بازه زمانی 6 تا هشت ساله است. ما باید حاشیه امن به کادر فنی تزریق کنیم و ثبات فنی ایجاد کنیم. اگر هر سال یک نفر مسئولیت کشتی فرنگی را  بر عهده‌ بگیرد شالوده کار بهم می‌خورد. بنابراین با این پیش‌فرض از برنامه‌های کادر فنی حمایت خواهیم کرد و بعد از چند سال انتظار یک نتیجه فوق‌العاده مانند المپیک لندن را خواهیم داشت.


کشتی فرنگی در المپیک ریو نتیجه خوبی گرفت


رنگرز عنوان کرد: نتایجی که در المپیک لندن به‌دست آمد با حمایت محمد بنا بود و حتی کسب دو مدال برنزی در المپیک ریو با حمایت‌های این مربی کسب شد. اگر رقابت‌های المپیک لندن را کنار بگذاریم، کسب دو مدال برنز در یک رقابت برای کشتی فرنگی که در 50 سال حضور در رقابت‌ها المپیک، یک نقره و برنز گرفته است؛ نتیجه فوق‌العاده‌ای بود اما متأسفانه در آن مقطع زمانی به این موضوع پرداخته نشد. به هر حال، من این اطمینان خاطر را می‌دهم که بنا با قدرت تمام به کارش ادامه خواهد داد و اراده همه متولیان ورزش کشور هم حمایت از برنامه‌های فنی او است.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته