دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1398 - 10:21

گزارش تبلیغاتی رسانه ملکه انگلیس برای آخرین دیکتاتور ایران!

بی بی سی فارسی گزارش‌های تبلیغاتی از آخرین دیکتاتور ایران منتشر کرده و این در حالی است که نقش این شبکه در کودتا 28 مرداد سال 1332 تا آشوب‌های سال 1388 بسیار پررنگ بوده است.
کد خبر : 430407
photo_2019-10-27_10-20-25.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا پهلوی آخرین حاکم از خاندان پهلوی در دی ماه سال 1357 با بالا گرفتن انقلاب مردم ایران از کشور خارج شد و برای همیشه سلسله و دودمان پهلوی در کشور از بین رفت و پادشاهی منقرض شد.


رسانه‌های مختلفی در جهان از محمدرضا پهلوی یاد می‌کنند؛ اما بی بی سی فارسی همواره یکی از شبکه‌های بود که برای محمدرضا پهلوی و خاندان خارج نشین او خبر مخابره کرده است.


البته بی بی سی در گذشته ایران هم نقشه‌های را ایفا کرده است. زمانی که دولت انگلیس و آمریکا با طرح کودتایی برای ساقط کردن مصدق به سراغ شاه رفتند، محمدرضا پهلوی مردد بود. ریپورتر از شاه میخواد که نامه عزل مصدق را امضا کند، ولی شاه از او یک تضمین می‌خواهد.


ریپورتر به شاه گفت که برای اینکه تضمین دهد دولت‌ انگلیس از این کودتا حمایت می‌کند، امشب رادیو بی بی سی فارسی در پیش خبر بامدادش به جای جمله ساعت 12 نیمه شب است، می‌گوید «ساعت دقیقاً 12 نیمه شب است.


بعد از این اتفاق بود که شاه نامه عزل مصدق را امضا کرد و دولت قانونی ایران توسط انگلیس و آمریکا ساقط شد. البته بی بی سی فارسی که از آشوب‌های سال 1388 راه‌اندازی شد ید طولایی در خبررسانی ضد جمهوری اسلامی و مردم ایران دارد. این شبکه در آشوب‌های دی ماه سال 1396 هم نقش مخربی ایفا کرد.


بی بی سی در ایام نزدیک به اربعین امسال هم در گزارش و خبرهای متعدد تخریب بین مردم ایران و عراق را کلید زد و نقش روحانیون عراقی را بسیار سیاه جلو داد. البته سال گذشته هم این شبکه خبرهای تأیید نشده‌ای از گردشگران عراقی منتشر کرده بود.


                                                                    


از همین رو بی بی سی فارسی در اقدامی بسیار قابل تأمل و تعمب برانگیز در تاریخ تولید شاه مخلوع و مرده ایران گزارش‌های از زندگی او و خاندانش منتشر می‌کند که بی‌شباهت به خبرهای پولی توسط این رسانه دولتی نیست.


بی بی سی رسانه‌ای متعلق به دولت و بنگاه سخن پراکنی ملکه انگلیس است. این شبکه در زمانی که دانشجویان انگلیسی از فقر و گرانی آموزشی دست به تظاهرات زده بودند، برنامه چند دهمین سالگرد بر تخت نشستن ملکه انگلیسی را پوشش لحظه به لحظه می‌داد.



این رسانه در گزارش‌های متعددی نقش محمدرضا پهلوی پررنگ می‌کند. این شبکه وابسته به دولت انگلیس در مستندی گفته که شاه مرده هیچ وقت دست به کشتن مردم کشورش نزد. البته این رسانه پاسخ نمی‌دهد که کشتارهای 15 خرداد 1342، 17 شهریور 1357 و کشتار سینمارکس و بسیاری از تظاهرات دیگر به دست شخص پهلوی دوم صورت گرفته است یا خیر؟ شخص محمدرضا پهلوی چند روز قبل از خروجش گفته بود که صدای انقلاب مردم ایران شنیده است و دیگر دست به کشتار نمی‌زند!


البته بی بی سی فارسی در گذشته نیز از تروریست‌ها و دیکتاتورها حمایت تمام قدی کرده است و خبر کشته شدن سرکرده داعش را تیتر اول خود بدل می‌کند و از او سابقه‌ای پر زرق و برق روی سایت قرار می‌دهد!


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته