دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انجمن خادمان شهدای مدافع حرم در گفتگو با آنا:

کتاب «روایت عشق از آنان که ماندند» در مرز شلمچه بین زائران اربعین توزیع می‌شود

رئیس انجمن خادمان شهدای مدافع حرم از توزیع کتاب «روایت عشق از آنان که ماندند» بین زائران اربعین خبر داد.
کد خبر : 430356
803e73fa-a2d0-4990-8390-52e9d2009456.jpg

امیر سرتیپ جانباز عباس طایفه در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با تأکید بر این‌که حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی، نماد شکست استکبار است گفت: وقتی کاروان اسرای کربلا به شام رسید حضرت زینب (س) با ایراد خطبه‌ای غرا و پرمعنا، کاخ پوشالی یزید و یزیدیان را ویران کردند. انقلاب اسلامی هم که پیام‌آور آزادگی و فرهنگ عاشورایی بود کاخ ستمگران را به لرزه درآورد و خواب را از چشمان ابرقدرت‌ها ربود.


وی اظهار کرد: اکنون هم گفتمان انقلاب اسلامی با حماسه‌آفرینی در اربعین حسینی حماسه‌ای دیگر را بازخوانی خواهد کرد. نتیجه این حماسه و فخرآفرینی شکست طاغوت زمانه و استکبار جدید خواهد بود.


طایفه افزود: انجمن خادمان شهدای مدافع حرم امسال برای سومین بار با همراهی 6 تشکل دیگر ازجمله انجمن مصدومان شیمیایی، مؤسسه پیام‌آوران ایثار، مجموعه زنان حامی صلح، مؤسسه آفتاب، نخبگان شاهد و ایثارگر و کارآفرینان برتر و البته مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد قرارگاهی را تحت عنوان «قرارگاه فرهنگی تشکل‌های شاهد جهادگر» در مرز شلمچه برپا کرده است. مرز شلمچه گذرگاه زائران بین‌المللی حضرت سیدالشهدا (ع) محسوب می‌شود. درنتیجه این موکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی زائران ایرانی و بین‌المللی برپاشده است.



رئیس انجمن خادمان شهدای مدافع حرم ضرورت فعالیت فرهنگی در مسیر پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: همان‌طور که برپایی موکب‌های ارائه خدمات رفاهی ضروری است، لازم است که موکب‌هایی با رویکرد خدمات فرهنگی هم ایجاد شود. یعنی به فکر ارتقای معنویت زائران باشیم. می‌دانیم که سر مبارک امام حسین (ع) بر روی نیزه کوفیان قرآن تلاوت می‌کرد. قرآن یعنی معنویت؛ قرآن یعنی عترت و عرفان. پیامبر عظیم‌الشأن اسلام عترت و قرآن را دو میراث گران‌قدر خود معرفی کردند. درواقع پیام حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) این بود که پیام و عملکردها فرهنگی باشد.



 وی بیان کرد: بر همین اساس امسال انجمن خادمان شهدای حرم در کنار سایر تشکل‌ها در این موکب فعالیت‌های فرهنگی را محور قرار داده‌اند فعالیت عمده این انجمن طرح زیارت به نیابت از شهدا است. در این طرح زائرانی که در قرارگاه فرهنگی حضور پیدا کرده‌اند، با شهدای مدافع حرم تجدید پیمان می‌کنند. سپس نیت می‌کنند تا به نیابت از یک شهید در کربلا زیارت عاشورا بخوانند. این طرح عمده ما است.


طایفه گفت: دومین طرحی که امسال برگزار کردیم و نو هم هست، خاطره‌نویسی در طول سفر اربعین توسط زائران است. سفرنامه‌هایی رتبه صورت آماده چاپ کرده‌ایم که به زائران می‌دهیم. این عزیزان اگر در طول سفر به موضوعات جالبی با محوریت ایثار اجتماعی مواجه شدند، می‌توانند آن‌ها را ثبت کرده و به دبیرخانه خادمان شهدای مدافع حرم ارسال کنند.



 این جانباز بصیر اظهار کرد: پس از دریافت آثار، در تاریخ 8/8/98 به نیت 14 معصوم به 14 خاطره برتر هدایایی تقدیم می‌شود. همچنین کتاب «روایت عشق از آنان که ماندند» با شمارگان بالا چاپ‌شده است. موضوع این کتاب گفتگو با خانواده چهل شهید مدافع حرم است. این کتاب‌ها نیز در اختیار زائران قرار می‌گیرد. بین نماز مغرب و عشا طرح بیعت با شهدا را اجرا خواهیم کرد. همچنین طرح چاووش‌خوانی داریم که در آن کاروان‌ها جلوی قرارگاه حضور پیداکرده و با بدرقه و چاووش‌خوانی مداحان اهل‌بیت از مرز خارج می‌شوند. این چاووشی خوانی هم با است قابل بسیار خوب زائران مواجه شده است.


وی افزود:امیدوار هستیم این اقدام فرهنگی، تداوم و توسعه داشته باشد. چراکه در طول این سه سال احساس می‌کنیم که زائران به چنین برنامه‌هایی نیاز مبرم دارند.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته