دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1398 - 00:14
حجت‌الاسلام سلیمی در گفتگو با آنا:

جریان غرب‌گرا در دانشگاه‌ها بی‌انگیزگی جوانان را دنبال می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جریان غرب‌گرا با القائات نادرست و دلسردکردن جوانان راهی را در دانشگاه‌ها می‌روند که مطلوب دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر : 430314
201903101017762878.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از جریانی که در داخل دانشگاه نخبگان را از ماندن در ایران دلسرد می‌کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری استعدادخیز است که بانک نخبگانش مافوق سایر کشورهاست.


وی افزود: نخبگان موتور محرک تحول و جهش در عرصه‌های مختلف کشور هستند و این برای دشمنانی که 40 سال تلاش کرده‌اند تا نظام اسلامی ایران را ناتوان جلوه دهند، پسندیده نیست.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه دشمنان ایران از سالیان دور دنبال تسهیل مسیر مهاجرت نخبگان علمی هستند، بیان کرد: در سال‌های اخیر دشمنان دیدند توانایی‌های کشور به‌واسطه نخبگان به‌شدت افزایش یافته و امروز تحریم‌های ظالمانه به نیروی تفکر همین جوانان بی‌اثر شده، کینه و دشمنی خود را بیش از گذشته نشان دادند و برای دلسردی و جداکردن جوانان از کشورشان تلاش‌ کردند.


سلیمی تأکید کرد: متأسفانه جریان بددلی در دانشگاه‌ها زیر پای نخبگان جوان را خالی  و از آینده کشور دلسرد می‌کند که لازم است با این جریان مقابله جدی کرد.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این جریان بسیار پیچیده عمل می‌کند و این یک اتفاق نیست؛ وزارت علوم و بهداشت باید با حساسیت بیشتر انگیزه‌های پشت پرده این جریان مسموم که سبب‌ساز دلسردی جوانان است را افشا کنند.


وی با بیان این‌که این‌ها گروه‌هایی هستند که دل در گرو غرب دارند، اظهار کرد: این جریان با اعتقاد به مبانی غرب و نگاهی ساده‌اندیشانه در دام بدخواهان کشور می‌افتند و با القائات نادرست به جوانان و دلسرد کردن آنان راهی را در دانشگاه‌ها می‌روند که مطلوب دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بخش دیگری از گروه‌هایی که جوانان را دلسرد می‌کنند، نفوذی‌های دشمن هستند، تأکید کرد: نمونه این نفوذ در محیط زیست دیده شد که به چه نحو در کشور جاسوسی می‌کردند.


سلیمی با اشاره به این‌که برخی در قالب جاسوسان علمی به کشور وارد می‌شوند، گفت: اخیراً قرار بود جفری ساکس، مشاور جورج سوروس در قالب برگزاری یک همایش به یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور دعوت شود، لذا این‌ها با نام همایش‌های علمی وارد می‌شوند و به یافته‌های علمی و جوانان نخبه ما دست‌اندازی می‌کنند.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه ۱۷ مهر سال جاری در دیدار ۲ هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی فرمودند: «یک جریان بددل و بدخواه که متأسفانه در داخل دانشگاه‌ها نیز حضور دارد، اصل جهش علمی کشور را که یک واقعیت عیان است، انکار و تلاش می‌کند با القای این‌که هیچ اتفاق علمی مهمی رخ نداده است، مردم را دچار تردید و نخبگان را ناامید کند.»


ایشان یکی دیگر از کارهای زشت این جریان بددل را دلالی و انتقال نخبگان مستعد به خارج از کشور دانستند و گفتند: جوان نخبه به ایران تعلق دارد و پاره تن کشور است، اما آن‌ها به دنبال دلسرد کردن و یا فریفتن او با وعده‌های پولی یا غیر پولی و موهوم هستند که مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و علوم موظفند از دانشگاه‌ها در مقابل این جریان مراقبت کنند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته