دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شمخانی:

گزارش ماجرای حمله به نفت‌کش «سابیتی» به‌زودی منتشر می‌شود/ شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بی‌پاسخ نمی‌ماند

دبیر شورای عالی امنیت ملی از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی موضوع حمله به شناور «سابیتی» خبر داد و گفت که گزارش این کمیته به‌زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسئول ارائه می‌شود.
کد خبر : 430287

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر دریابان علی شمخانی با اشاره به حمله موشکی بامداد جمعه به نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ اظهار کرد: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن‌سازی رفت‌وآمد شناورهای تجاری انجام می‌شود بدون پاسخ نمی‌ماند.


او افزود: کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به شناور «سابیتی» که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت، تشکیل شده و گزارش آن به‌زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسئول ارائه می‌شود.


دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع‌آوری شده، سرنخ‌های اصلی این ماجراجویی خطرناک به‌دست آمده است.


شمخانی به اقدامات تخریبی دیگری که در ماه‌های گذشته بر علیه نفت‌کش‌های ایرانی «هپینس و هلم» در دریای سرخ صورت پذیرفته اشاره و خاطرنشان کرد: ناامن‌سازی آبراه‌های بین‌المللی، مخاطرات نگران‌کننده‌ای را برای اقتصاد جهانی به‌دنبال دارد و مسئولیت عواقب آن متوجه برنامه‌ریزان، مجریان و پشتیبانی‌کنندگان از این‌گونه اقدامات تحریک‌آمیز است.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته